UEFA-sponsor Heineken start CGM-site
UEFA sponsor Heineken biedt via ChampionsPlanet.com een online platform waar voetbalfans zelf foto- en videomateriaal kunnen plaatsen. De website is onderdeel van een campagne waarin Heineken wil laten zien dat het sponsor is van Europees grootste sport-evenement, de Champions League Cup (via: ClickZ).
Consumer Generated Media (CGM) lijkt het volgende buzzwoord te worden in interactieve marketing. Eerder deze week schreven we hier al over de ontwikkelingen bij o.a. het AD.nl, de Volkskrant en 212 Amsterdam. In toenemende mate zullen we zien dat websites mogelijkheden bieden waar lezers (of beter users) zelf mee kunnen werken aan de content (in welke vorm dan ook).
hier wordt alleen nooit bijverteld dat het gros van de inzendingen meestal door het buro zelf wordt gemaakt. de gemiddelde consument is meestal al te beroerd om een slagzin af te maken. so much voor CGM…
Heb je daar concrete voorbeelden van Peter? Ik heb soms ook wel het vermoeden maar heb dit nog nooit hard kunnen maken.
de site die in het artikel wordt aangehaald is pas net live en zit al redelijk vol met ‘inzendingen’. 1+1=2!
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!