UEFA-sponsor Heineken start CGM-site

UEFA-sponsor Heineken start CGM-site
, Upstream
@marcoderksen

UEFA sponsor Heineken biedt via ChampionsPlanet.com een online platform waar voetbalfans zelf foto- en videomateriaal kunnen plaatsen. De website is onderdeel van een campagne waarin Heineken wil laten zien dat het sponsor is van Europees grootste sport-evenement, de Champions League Cup (via: ClickZ).

Consumer Generated Media (CGM) lijkt het volgende buzzwoord te worden in interactieve marketing. Eerder deze week schreven we hier al over de ontwikkelingen bij o.a. het AD.nl, de Volkskrant en 212 Amsterdam. In toenemende mate zullen we zien dat websites mogelijkheden bieden waar lezers (of beter users) zelf mee kunnen werken aan de content (in welke vorm dan ook).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 3 reacties op dit artikel

  • hier wordt alleen nooit bijverteld dat het gros van de inzendingen meestal door het buro zelf wordt gemaakt. de gemiddelde consument is meestal al te beroerd om een slagzin af te maken. so much voor CGM...

    geplaatst op
  • Heb je daar concrete voorbeelden van Peter? Ik heb soms ook wel het vermoeden maar heb dit nog nooit hard kunnen maken.

    geplaatst op
  • de site die in het artikel wordt aangehaald is pas net live en zit al redelijk vol met 'inzendingen'. 1+1=2!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.