TV-spot vraagt kijker te zappen

TV-spot vraagt kijker te zappen

Normaal gesproken is een tv-adverteerder als de dood dat de kijker wegzapt bij zijn commercial. Zo niet Renault, dat in een tv-spot de kijkers naar de Duitse zenders Pro Sieben en Sat1 juist vroeg naar het andere kanaal over te schakelen. Op beide zenders liet het automerk exact tegelijkertijd een commercial van twee minuten zien voor zijn nieuwe model Modus. De beide commercials verschilden enigszins van elkaar, en door tussen de beide zenders te zappen kon de kijker zijn eigen verhaallijn kiezen (Bron: Nieuwsbrief Nieuwstribune).


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • Leuk. Doet me een beetje denken aan de actie van Mitsubishi tijdens de Superbowl: daar werd verwezen naar een website voor de afloop van de clip.
    http://www.mediafact.nl/comments.php?id=P3239_0_1_0_C

    geplaatst op
  • Inderdaad vergelijkbaar concept met dat verschil dat in de Mitsubishi-case de kijker naar een ander medium werd geleid waar een volgende stap kon worden gemaakt in het klantcontactproces. Ik zie nog niet helemaal waarom Renault de kijker vraagt om naar een ander kanaal te zappen. Wat was de doelstelling? Contactmoment verlengen? Meten hoeveel mensen er tussen de tv-spots zappen? Is dat uberhaupt te meten? Leuke publiciteitsstunt, dat wel.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.