TV-spot vraagt kijker te zappen
Normaal gesproken is een tv-adverteerder als de dood dat de kijker wegzapt bij zijn commercial. Zo niet Renault, dat in een tv-spot de kijkers naar de Duitse zenders Pro Sieben en Sat1 juist vroeg naar het andere kanaal over te schakelen. Op beide zenders liet het automerk exact tegelijkertijd een commercial van twee minuten zien voor zijn nieuwe model Modus. De beide commercials verschilden enigszins van elkaar, en door tussen de beide zenders te zappen kon de kijker zijn eigen verhaallijn kiezen (Bron: Nieuwsbrief Nieuwstribune).
Inderdaad vergelijkbaar concept met dat verschil dat in de Mitsubishi-case de kijker naar een ander medium werd geleid waar een volgende stap kon worden gemaakt in het klantcontactproces. Ik zie nog niet helemaal waarom Renault de kijker vraagt om naar een ander kanaal te zappen. Wat was de doelstelling? Contactmoment verlengen? Meten hoeveel mensen er tussen de tv-spots zappen? Is dat uberhaupt te meten? Leuke publiciteitsstunt, dat wel.