TV in Nederland 2003

24 augustus 2004, 04:21

Mediaonderzoek.nl: Intomart voert jaarlijks in opdracht van de Stichting Kijkonderzoek het Establishment Survey uit. Doel van dit onderzoek is het in kaart brengen van belangrijke televisie gerelateerde huishoudkenmerken in Nederland. De uitkomsten – gebaseerd op ondervraging van 6.311 huishoudens – zijn representatief voor alle huishoudens in Nederland.

TV in Nederland 2003

Bijna alle huishoudens bezitten ??n of meer tv-toestellen en gebruiken die ook regelmatig. De meeste toestellen bezitten de mogelijkheid om Teletekst weer te geven. Nederland kent een hoge kabelpenetratie met ruim 91 procent. 8 procent van de huishoudens bezit een schotelantenne, terwijl 4 procent nog een eigen antenne bezit. 3 procent van de huishoudens bezit een kabelabonnement in combinatie met een decoder. Videorecorders staan in 80 procent van de huishoudens, spelcomputers staan in 17 procent van de huishoudens. Het percentage huishoudens dat een DVD-speler bezit is fors toegenomen en is gemiddeld 33,4 procent. 68 procent van de huishoudens bezit een PC, slechts 5 procent van de huishoudens kijkt wel eens tv via de PC. Bijna 60 procent van de huishoudens bezit een abonnement op een rtv programmablad, 15 procent bezit een steunlidmaatschap.

Bron:

http://www.kijkonderzoek.nl/php/downloads/902834750983/tvinNL2003.pdf

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!