Tourism bloggers succesvol

1 september 2005, 14:54

Breaking travel news meldt dat het experiment van Pennsylvania Tourism met betaalde bloggers succes heeft gehad; 44 procent groei in pageviews en 22 procent groei in bezoekersaantallen. Volgens Governor Edward G. Rendell is de groei een direct gevolg van de blogs. Hier heb ik zeer mijn vraagtekens bij.

Verderop in het artikel wordt er namelijk ook melding gemaakt van diverse andere campagnes die naast de blogs lopen. Bovendien wordt de groei in traffic op visitpa.com makkelijk overtroffen door onze holland.com US site ook zonder noemenswaardige campagnes. Dat de blogs bijdragen aan de groei lijkt mij wel duidelijk aangezien het roadtrips gedeelte van hun website een groei heeft gehad van 225%. Wij verwachten aan het eind van dit jaar uit te komen op een totale groei van 200%. Consumer generated media zullen ook in onze toekomstige campagnes een rol spelen.

Sinds April 2007 ben ik weer terug in Nederland als Freelance Online Marketer na tweeenhalfjaar in New York gewerkt te hebben voor het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC). In mijn functie als Internet Manager adviseerde ik het NBTC op het gebied van online marketing en communicatie. De 21-talige(!) website Holland.com wordt in Nederland onderhouden maar vanuit 17 landen getarget op de verschillende doelgroepen per land. Zweedse studenten en Japanse zakenlui moeten allemaal uiteindelijk terecht kunnen op dezelfde website. Daarnaast worden er voor de Noord Amerikaanse markt websites en daarbijbehorende campagnes opgericht. In enkele gevallen wordt er samengewerkt met andere Bureaus voor Toerisme. Enkele van deze websites zijn: Trippist, Cool Capitals en Arts in Europe. Enkele noemenswaardige campagnes zijn: Bloggers in Amsterdam, Cool Capitals on Slate (artikel I Media Connection) en Discover your Holland (artikel Media Post) De nieuwste telg van de Amerikaanse tak van het NBTC is ook het laatste project waar ik voor het NBTC aan heb gewerkt: de Holland (2.0) website. Aan vorige functies als Strategist/Planner/Buyer/Analyst Interactive Media bij Media Contacts en IPAN coördinator van het kennisgebied Online Marketing heb ik veel kennis en een groot Nederlands netwerk overgehouden. In New York verbrede ik mijn kennis en netwerk tot ver over de Nederlandse grenzen en Web 1.0. Regelmatig bezoek ik events zoals de NY Tech Meetup en 212NYC en conferenties zoals AD:TECH waar ik tevens spreker en jurylid van ben geweest.

Categorie
Tags

1 Reactie

    media

    Welkom op Marketingfacts Bas, goed om ook het interactieve nieuws vanuit New York door te krijgen!

    Vwb Pennsylvania Tourism, zonder inzicht wat er precies aan campagnes heeft gelopen is het voor een buitenstaander moeilijk te beoordelen welk van de middelen het meest heeft bijgedragen aan het succes.


    1 september 2005 om 15:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!