Tonny Loorbach (IMU): ‘Ons boek maakt alle andere marketingboeken overbodig’

Tonny Loorbach (IMU): ‘Ons boek maakt alle andere marketingboeken overbodig’

De intelligente lockdown zorgt ervoor dat een groot deel van Nederland thuis aan het werken is en dat bedrijven (tijdelijk) dicht zijn, behalve online. Hoe maak je als ondernemer van jouw business een online succes? Tonny Loorbach schreef, samen met co-auteur Martijn van Tongeren, ‘De Online Marketing Tornado’. Een marketingbijbel over online ondernemen.

Tonny Loorbach is oprichter en eigenaar van onder andere IMU (Internet Marketing Unie) en Switch Online Marketing. Zijn specialismen zijn SEO, conversie-optimalisatie, online gedragspsychologie, community building en neuromarketing. Loorbach: ‘De kern van ons bedrijf is het aanbieden van online marketingcursussen, dat doen we al jaren. Veel mensen willen juist nu online ondernemen. Er is dus ineens veel meer vraag naar onze software. Door de coronacrisis liep het de afgelopen weken storm.’

Nog niet te laat

Veel ondernemers komen in de problemen door de lockdown, weet Loorbach, maar hij ziet juist veel kansen voor deze ondernemers. “Die kansen bieden zich niet aan door lockdown, die lagen er vorig jaar al en vijf jaar geleden ook. Je bent nog niet te laat, deze situatie drukt je met je neus op de feiten. Daardoor kan je nu investeren, zodat je bij een volgende crisis geen last gaat krijgen van dit soort uitdagingen.”

Het boek dat hij en Van Tongeren schreef, ‘De Online Marketing Tornado’ kan daarbij helpen, denkt Loorbach. “Er zijn natuurlijk al een hoop marketingboeken geschreven, maar ons boek maakt alle andere boeken overbodig. Dat klinkt een beetje arrogant, maar je moet wel marketing doen voor je eigen boek, haha!”

“Dat klinkt arrogant, maar je moet wel marketing doen voor je eigen boek”

Wat begon als een idee voor een simpele gratis weg te geven startersgids, mondde uit tot een marketingbijbel. “Er staat alles in wat we weten en wat we de afgelopen tien jaar hebben geleerd.”

Het boek is een succes. In de eerste week werden er tienduizend van verkocht. 51 procent hebben ze zelf verkocht, de rest is verkocht door affiliates -  ondernemers en influencers. Hoe Loorbach dat voor elkaar kreeg, en hoe zijn bedrijf vernieuwt in deze coronatijden, hoor je in deze aflevering.

 

 

Credits afbeelding: 123RF, licentie: Alle rechten voorbehouden

Delen



Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Ik heb het boek twee weken geleden besteld. Er staan in het boek veel nuttige en praktische tips die direct toepasbaar zijn. Daarnaast is de opbouw van het boek erg fijn waardoor het makkelijk leest. Zeker een aanrader!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.