To link, or not to link (deel 1)

3 januari 2005, 15:42

Wanneer link je nu wel en wanneer link je niet naar je nieuwsbron? En wanneer is een nieuwsbron eigenlijk een nieuwsbron? Vandaag weer een aardig voorbeeld waarbij ik me afvraag waar men voor het eerst heeft gelezen over het weblog-onderzoek van Pew. Nu wil het toeval dat ik net op de website van Pew aan het surfen was toen de update werd gemaakt. Ik was daardoor waarschijnlijk een van de eerste bloggers die over het onderzoek schreef. Zeker in Nederland, misschien zelfs wereldwijd. Vandaag zie ik dat erschillende weblogs en traditionele weblogs een bericht hebben over het onderzoek waarbij wordt verwezen naar de website van Pew. Zouden ze nu allemaal net vandaag die website hebben bezocht? Of zouden ze een andere bron hebben? Dat laatste lijkt het meest waarschijnlijke. Waarom dan geen link naar die andere bron?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!