Tien jaar Wonderbra: Hello again boys!

21 mei 2004, 10:18

Hello Boys-poster Wonderbra met Eva Herzigova

Wie herinnert zich niet de “Hello Boys”-poster van Sara Lee’s Wonderbra met supermodel Eva Herzigova? De campagne is waarschijnlijk de meest succesvolle billboard-campagne ooit. Het zorgde niet alleen voor files in de Britse steden maar bezorgde Wonderbra wereldwijd naamsbekendheid en de verkoop van de push-up bh steeg met maar liefst 80%. Dit jaar bestaat de Wonderbra 10 jaar en dat kunnen we natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan.

Het originele concept voor de “Hello- Boys”-campagne, dat in de UK werd gelanceerd op Valentijnsdag in 1994, is uitgewerkt door Sam Hurford, Murray Partridge en Nigel Rose. Verantwoordelijk voor de poster (en de vele posters die volgden) was TBWA director Trevor Beattie. Enkele maanden later werd de campagne ook in de VS en andere landen gelanceerd.

In de jaren daarna volgden verschillende uitdagende payoffs met supermodellen uit (met name) Oost-Europa zoals Eva Herzigova, Adriana Karembeu (Sklenarikova) en Inna Zobova.

Merkwaardig genoeg besteden de officiele Wonderbra websites (en moedermaatschappij Sara Lee) geen aandacht aan het 10-jarige jubileum. Toch zijn deze websites zeker de moeite waard om te bekijken:

http://www.wonderbra.co.uk/

http://www.wonderbrausa.com/

http://www.wonderbra.it/

http://www.wonderbra.de/

http://www.wonderbra.jp/

http://www.wonderbra.com.br/

Zoals verwacht natuurlijk wel aandacht voor het jubileum in tabloids zoals The Sun:

Hello again boys!

Valleys of the dolls

To be continued…

image

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief