The New Longer Lasting Axe Effect

12 maart 2006, 19:27

Afgelopen donderdag zijn samen met een nieuwe jeugdkrant 150.000 Axe clickers verspreid onder scholieren. Duur geintje (winkelwaarde van de clicker is €3,95) maar volgens verschillende docenten is het een ware hype/ plaag. (“doe je mobieltje uit en je clicker weg”).

Dacht Marco in 2003 nog dat Axe het niet had begrepen met de scrub campagne, een jaar later noemde Tijdschrift voor Marketing de volgende online case (pdf) over het Axe effect al een voorbeeld van effectieve marketing.

Volgens Unilever is Axe ‘s werelds populairste mannelijke verzorgingsmerk. En dat houden ze op alle manieren in stand:

Online kennen we allemaal het kronkelende meisje . Maar er lijkt elke maand wel een nieuw online spel uitgebracht te worden. Op de site vond ik onder meer de games touch, snake peel, below-o party, real axe babes, unlimited en mansion. Ben erg benieuwd hoeveel bezoekers ze trekken met deze benadering.

Op de winkelvloer schijn je bespoten te kunnen worden (met axe!) en een mooie Axe dame tegen te kunnen komen. “Met Axe zorgen we ook voor actie op de winkelvloer. Je wordt bespoten door het Axe-team en in het volgende gangpad komt er een mooie dame op je af.”

Mooi toch, die massale 1:1 benadering.

Ewald Verhoog (41) is oprichter van het Canicas. Canicas is Spaans voor knikkers en heeft als werkterrein: marketing strategie - marketing tactics - marketing operations en marketing intelligence. Wij helpen onze klanten bij het ontwikkelen en implementeren van de (interactieve) marketing & sales strategie. In Nederland loopt Canicas voorop op het gebied van Persuasion Architecture (Futurenow): basisprincipe is dat de 'gemiddelde' klant niet bestaat. Ieder type klant vraagt om een eigen aanpak, en het internet leent zich hier perfect voor. De meeste klanten maken kennis met Canicas via Canicas Conversie Management ©. CCM helpt klanten om met een beproefde methode, snel de conversie van landingspages en actiewebsites fors te verhogen. Canicas zet een team in van ervaren specialisten op het gebied van webcopy, usability, design, verkooppsychologie en webanalytics om stapsgewijs alle copy- en lay-out aspecten die voor conversie van belang zijn optimaliseren.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Marloes

    Zelf vind ik dit echt een super gave actie, en die Ben is natuurlijk ook een ongelovelijk lekker ding! Eerst die clicker introduceren en dan opeens hem in handen drukken van Ben Affleck, wel slim hoor.


    13 maart 2006 om 10:13

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!