Telefoon blijft belangrijkste kanaal

Telefoon blijft belangrijkste kanaal

De telefoon is het belangrijkste kanaal in het contact met de klant en dat blijft ook zo. Zowel voor inkomend als uitgaand verkeer verwachten de Nederlandse contactcenters een verdere groei. Vooral het inkomend telefoonverkeer neemt sterk toe (+22%), zo blijkt uit het zevende Nationaal Contact Center Benchmark Onderzoek dat is uitgevoerd onder 116 organisaties.

In het in-huis contactcenter is e-mailafhandeling inmiddels gemeengoed; negen van de tien centers handelt ook binnenkomende mail af. Werd enkele jaren geleden nog 24 uur per dag beschikbaarheid noodzakelijk geacht, inmiddels blijkt dit in de praktijk niet gerealiseerd te zijn. Slechts 5% is 24-uur per dag geopend. Een groeiend percentage verwijst bij sluiting door naar de website.

Bron:
Adformatie 41, 7 oktober 2004


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.