Talpa mist goal en rode kaart in samenvatting
Talpa en voetbal… geen gelukkige combinatie. Gisteren werd de topwedstrijd PSV-AZ gespeeld, een duel tussen de nummer 2 en 3 van de competitie. Een interessant duel waarin PSV met 3-0 won van AZ en waarbij de kersverse AZ-international Ron Vlaar met een rode kaart het veld moest ruimen.
Spektakel genoeg dus voor een goed gevulde samenvatting, zou je zeggen. Talpa dacht er anders over. In de uitzending ‘s avonds vergaten ze de 2-0 en de rode kaart te vermelden. PSV-supporters maken de nieuwe zender van John de Mol op internet uit voor alles wat mooi en lelijk is en ook GeenStijl kan natuurlijk niet achterblijven.
@ Anders kan aan mij liggen maar ik heb gisterenavond bij ajax alle goals gemist 🙂
Maar… geen enkele televisiezender is zo veel in het nieuws als Talpa. Petje af voor De Mol c.s.
wim das nauwelijks een verdienste en in dit geval een (reclame)blok aan het been van de mol en consorten…
TALPA rules! OK een goal en een rode kaart missen is niet zo netjes maar voor de rest ben ik erg blij met Talpa. Bij de NOS was het vorig jaar nog niet mogelijk om voetbal te kijken via het internet en heb ik een half jaar NL voetbal moeten missen. Bovendien zijn de streams bij Talpa beter dan bij de NOS. Ik zit dus tegenwoordig weer met het bord op schoot Talpa te kijken en hoop dat dit zo blijft. Jammer dat Talpa niet een paar doelpunten van Ajax er bij kan monteren. Maar een paar PSV’ers hoaxen is ook best leuk.
Met het bord op schoot voetbal kijken? Misschien als je van koud eten houdt…
Ik word ondertussen een beetje moe van al dat gezeik rondom Talpa. Die zender is gestart met een zeer hoog verwachtingspatroon van de kijker (reëel of niet is de vraag) en daaraan kan het nog niet (helemaal) aan voldoen. Maar het kansloze geneuzel van half Nederland dat uiteraard gelijk weer klaarstaat om te zanniken begint me een beetje de keel uit te hangen.
Ik kan me eerdere starts van nieuwe zenders herinneren die een stuk beroerdere programma’s maakten in het begin.
Heeft gewoon allemaal wat tijd nodig. Het zou MarketingFacts sieren geen aandacht te schenken aan dit soort non-nieuws.
“Die zender is gestart met een zeer hoog verwachtingspatroon van de kijker” > Volgens mij is deze verwachting door Talpa zelf geschapen! En wie verwachtingen schept…
Om te beginnen moeten ze de gidsgegevens digitaal vrijgeven! :(..
verder krijgen ze door zo’n knullige actie wel weer de nodige media aandacht, maar ik vraag me af in hoeverre de negatieve aandacht nog bijdraagt aan meer kijkcijfers..
Gene zei: “….. Wel zal duidelijk zijn dat we de duels met meer camera’s in beeld gaan brengen. We zijn voorstander van de Britse manier van verslaglegging. Dus meer tempo in de uitzending dan de kijkers kennen.” Als je de Britse manier van sportverslaggeveing kent, dan schep je bij mij wel een verachting. MAAR… ik heb Talpa nog niet afgeschreven. Studio Sport was ook niet vanaf Seizoen 1 topkwaliteit…
Gerelateerde artikelen
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!
Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!