‘Synergetische marketing’ wint PIM Marketing Literatuurprijs

2 december 2003, 08:30

Het boek ‘Synergetische marketing’ van prof.dr. Theo Poiesz en prof.dr. Fred van Raaij is winnaar van de dit jaar ge?ntroduceerde PIM Marketing Literatuurprijs. Een onafhankelijke jury verkoos unaniem deze titel als het meest vernieuwende, van oorspong Nederlandse boek op het gebied van marketing, gepubliceerd in 2002 of 2003.

Hoofdauteur prof. Poiesz zegt met dit boek een risico te nemen. ?Dit boek anticipeert op de toekomst, terwijl een echte academicus zich moet baseren op empirische waarnemingen?.

Het boek beschrijft drie trends die meer en meer met elkaar raken vervlochten. Allereerst worden producten en diensten steeds meer in een combinatie verkocht als zogenaamde metapakketten van verschillende leveranciers uit complementaire categorie?n. Daarnaast vindt er een verlenging van de relatieduur met klanten plaats. Ten slotte heeft IT een duidelijk impact, omdat de marketing niet langer met een kaartenbak uit de voeten komt. Op de tweede plaats van de prijs van het Platform Innovatie in Marketing (PIM) eindigde het boek ?Succesvol shapen van key accounts? van Willem Verbeke Ph.D., de titel ?Concurreren met creativiteit? van prof.dr. Jeff Gasperz eindigde als eervolle derde.

De winnende auteurs Poiesz en Van Raaij kregen op 25 november de prijs uitgereikt uit handen van de juryvoorzitter prof.dr. Ruud Frambach, hoogleraar marketing aan de Vrije Universiteit Amsterdam. Verder zaten in de jury prof.dr.ir. Sicco Santema (hoogleraar B2B marketing TU Delft), Egbert Jan van Bel (docent Beeckestijn), Drs. Arend-Jan Nijhuis (pricipal consultant CRM bij Atos Origin), ir. Martijn Lofvers (hoofdredacteur/uitgever van vakblad ITcommercie) en drs. Hans Molenaar (voorzitter PIM). De aanleiding voor het introduceren van de PIM Marketing Literatuurprijs is het stimuleren van vernieuwing en creativiteit in het brede werkgebied marketing.

Bron:

ITcommercie

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!