Sugababes en Superdudes

15 augustus 2005, 06:30

ANMI SummerschoolEen kennis vertelde mij enkele weken geleden dat zijn zoon thuiskomend uit school direct middels Skype een online connectie maakt met vriendjes en dat die verbinding gewoon enkele uren open blijft staan tijdens het huiswerk maken of er nu wel of niet gesproken wordt. Geen wetenschappelijke onderbouwing, maar ik heb het idee dat dit typisch iets voor jongeren is. Volwassenen, opgegroeid met het fenomeen telefoontikken, houden het veelal kort(er) en krachtig(er). Met een minuut stilte voelen we ons vaak ongemakkelijk.

Jongeren gebruiken toepassingen als MSN, CU2, of Habbo Hotel veel meer dan ouderen en hebben deze technologie?n volledig ge?ntegreerd in hun dagelijks leven.

Alexander Schouten, communicatiewetenschapper en bezig met zijn promotie getiteld ‘Internet, family life, friendships, and loneliness: The Instant Message generation’, zal volgende week tijdens de ANMI Summerschool gedurende de workshop Sugababes en Superdudes: Jongeren, communicatie en internet in gaan op hoe jongeren van deze toepassingen gebruik maken.

Marketingfacts is mediapartner van ANMI en zal (als de tijd het toelaat) ook aanwezig zijn tijdens de Summerschool in Amsterdam eind augustus.

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

8 Reacties

    ErwinVanLun

    Deze consumenten worden nu behoorlijk ‘always-on’. Straks staat de video-camera ook nog altijd aan. Kan je zien wat iedereen aan het doen is. Alsof ze om je heen zitten. Wat zal de impact zijn op thuiswerken als deze generatie wat ouder is en de dienst uitmaakt in het bedrijfsleven?


    15 augustus 2005 om 08:41
    Eric

    En dan krijg je bij Superdudes/Sugababes ook nog eens regelmatig commerciële boodschappen in je inbox…


    15 augustus 2005 om 10:36
    De Mol

    Dat is niet slecht die aantallen online. Op het moment van schrijven 25x 213 = 5325 online….


    15 augustus 2005 om 12:15
    Michel Hendriks

    Houden volwassenen het korter en krachtiger? Dan zou je mijn moeder eens moeten timen als ze zit te bellen. Lang communiceren is niet typisch iets voor jongeren, het verschil met volwassenen is simpelweg dat jongeren opgroeien met nieuwe media en technologie en er heel snel mee om leren gaan. Dat is waar de meeste volwassenen van opkijken, omdat veel ervan zelf de grootste moeite hebben om ermee om te gaan of zelfs bang zijn voor ‘het grote boze internet’.

    Het omgaan met stilte heeft meer te maken met het voeren van meerdere gesprekken tegelijk, bijvoorbeeld door middel van MSN. Daar is het soms heel normaal dat je even niets tegen iemand zegt. Je praat dan simpelweg met iemand anders. Op het moment dat je dan via Skype een 1-op-1 verbinding hebt, en je leest even iets of doet even iets anders, is er niks raars aan een moment stilte. Je kunt er ook vanuit gaan dat de ander precies hetzelfde doet.

    En dan krijg je bij Superdudes/Sugababes ook nog eens regelmatig commerciële boodschappen in je inbox…

    Posted by: Eric on Aug 15, 05 | 2:36 pm

    Sorry, maar er worden geen commerciële boodschappen verstuurd via SB/SD. We (ik ben werkzaam voor SB/SD) brengen leden op de hoogte van prijsvragen en acties waar ze gratis aan mee kunnen doen om prijzen te winnen, en nieuwe features waarmee we de site hebben uitgebreid. Dat noem ik geen commerciële boodschappen.

    Toen ik voor het eerst las over deze workshop vond ik het een beetje vreemd dat onze naam gebruikt werd, toen ik heb gebeld werd mij gezegd dat dit een manier is om jongeren aan te duiden tegenwoordig. Dan vraag ik me toch af waar die aanduiding vandaan komt…


    16 augustus 2005 om 05:55
    Eric

    Sorry, maar er worden geen commerciële boodschappen verstuurd via SB/SD. We (ik ben werkzaam voor SB/SD) brengen leden op de hoogte van prijsvragen en acties waar ze gratis aan mee kunnen doen om prijzen te winnen.

    Wat is het verschil tussen “op de hoogte brengen van prijsvragen en acties” en “versturen van commerciële boodschappen”?

    Toen ik voor het eerst las over deze workshop vond ik het een beetje vreemd dat onze naam gebruikt werd, toen ik heb gebeld werd mij gezegd dat dit een manier is om jongeren aan te duiden tegenwoordig. Dan vraag ik me toch af waar die aanduiding vandaan komt…

    Ik heb mijn jonge zusje nog nooit horen praten over die “SuperDudes” uit haar klas of de leuke “Sugababes” die ze als vriendinnetje heeft. Ik denk dat de aanduiding toch echt van de bijbehorende website afkomstig is…


    16 augustus 2005 om 06:21
    Michel Hendriks

    Wat is het verschil tussen “op de hoogte brengen van prijsvragen en acties” en “versturen van commerciële boodschappen”?

    Okee, dat hangt er een beetje van af wat je definitie van een commerciële boodschap is. Commercieel als zakelijk, of commercieel als zijnde uit op winst. Omdat de prijsvragen en acties waar leden van SB/SD aan mee kunnen doen gratis zijn, zie ik dat niet als commerciële boodschap.

    Ik heb mijn jonge zusje nog nooit horen praten over die “SuperDudes” uit haar klas of de leuke “Sugababes” die ze als vriendinnetje heeft. Ik denk dat de aanduiding toch echt van de bijbehorende website afkomstig is…

    Dat denk ik dus ook. Ik moet zeggen dat ik wel benieuwd ben naar de inhoud van de workshop.


    16 augustus 2005 om 06:27
    Christian Batist

    Ach ja, je hebt een seminar, maar hoe krijg je de bezoekers? Over het algemeen werkt het goed om een aantal populaire trends te noemen. Bekijk het van de positieve kant, blijkbaar ben je inmiddels een fenomeen, hoewel ik ook niet het idee heb dat men op het schoolplein elkaar al als Sugababe aanspreekt.


    16 augustus 2005 om 06:40
    Emanuel

    Ik wil hier graag op reageren.

    Ten eerste staat Funkyhunks/Funkybabes niet tekoop. Ten tweede lijken alle profielensites opmekaar maar hebben uiteindelijk toch echt andere profielen opties.


    20 augustus 2005 om 09:23

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!