Succesvol online adverteren: context is het sleutelwoord!

14 april 2004, 03:49

Op basis van verschillende onderzoeken schat ik dat de bruto-media bestedingen in Nederland in 2004 uitkomen op ca. 5 miljard euro. De uitgaven aan online advertising zullen uitkomen op ca. 100 miljoen euro (2,0%) en de uitgaven aan zoekmachine marketing op ca. 25 miljoen (0,5%). Daarmee wordt online adverteren een volwassen medium voor cross-media campagnes.

In tegenstelling tot de snelle omzetgroei van online adverteren, is de kennis van het medium helaas achtergebleven. Ben Mein beschrijft in een kort maar interessant artikel waarom context een belangrijke (wellicht de meest belangrijke) factor is voor succesvol online adverteren.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!