Studie: TV campagnes lopen te lang

Studie: TV campagnes lopen te lang
,

Een lopende studie van PreTesting Company onder 2500 settop-box bezitters in de US legt grootschalig vast in welke mate consumenten TV-commercials bekijken. Volgens de onderzoekers vindt er sneller wear-out van TV-commercials plaats dan doorgaans wordt gedacht: sommige commercials werden door slechts 11% van de kijkers helemaal uitgekeken. Geconcludeerd wordt dat

de kijker grosso modo na twee weken een commercial zat raakt. Geadviseerd wordt om de commercials interessant te houden voor de kijker, bijvoorbeeld door te varieren in de uitingen: uit de test is gebleken dat de wear-out hiermee afneemt.

Een interessante nevenuitkomst uit het onderzoek is dat eigenaren van een DVR (digital videorecorder) niet vaker advertenties blijken te skippen dan de kijkers zonder zo’n DVR, dit in tegenstelling tot de heersende gedachte.

Via: MediaPost


Geplaatst in

Delen



Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.