Studie: TV campagnes lopen te lang

25 augustus 2005, 06:52

Een lopende studie van PreTesting Company onder 2500 settop-box bezitters in de US legt grootschalig vast in welke mate consumenten TV-commercials bekijken. Volgens de onderzoekers vindt er sneller wear-out van TV-commercials plaats dan doorgaans wordt gedacht: sommige commercials werden door slechts 11% van de kijkers helemaal uitgekeken. Geconcludeerd wordt dat

de kijker grosso modo na twee weken een commercial zat raakt. Geadviseerd wordt om de commercials interessant te houden voor de kijker, bijvoorbeeld door te varieren in de uitingen: uit de test is gebleken dat de wear-out hiermee afneemt.

Een interessante nevenuitkomst uit het onderzoek is dat eigenaren van een DVR (digital videorecorder) niet vaker advertenties blijken te skippen dan de kijkers zonder zo’n DVR, dit in tegenstelling tot de heersende gedachte.

Via: MediaPost

Werkzaam bij TNS Singapore als Senior Manager Interactive op het gebied van (nieuwe) media en emerging technologies. Met name gespecialiseerd in het toepassen van nieuwe onderzoeksmethoden en -technieken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!