STIR start vandaag met bereiksmetingen
De Stichting Internetreclame (STIR) start vandaag met haar bereiksmetingen. Het nieuwe grootschalige onderzoek naar het bereik en bezoekersprofiel van Nederlandse internetsites gaat daarmee een nieuwe fase in.
Rob Molenaar (MSN), voorzitter van de STIR: “We zitten goed op schema. Het merendeel van de sites die we gaan meten is inmiddels voorzien van de juiste Nedstat-codes en de 4.000 panelleden zijn door Intomart GfK geworven en volledig ge?nstrueerd. We meten naast de ruim 200 sites van de acht initiatiefnemers sites van o.a. De Telegraaf, Wegener Multimedia, PCM Landelijke Dagbladen, AutoOnline, AutoTrader, De Telefoongids, Publieke Omroep en Funda.nl. Daarnaast zijn we in gesprek met een groot aantal partijen die hun intenties hebben uitgesproken over deelname. We verwachten dat zij tussen nu en twee maanden zullen instappen, waarmee het aantal deelnemende partijen op twintig komt.”
De STIR heeft per 1 september jl. Peter R. Wiegman van Het Media Loket als projectco?rdinator aangesteld. Peter houdt zich voor de stichting bezig met de interne en externe communicatie. Met de aanstelling van Wiegman wil de STIR het bereiksonderzoek een herkenbaar gezicht geven in de markt. Rob Molenaar: “Peter heeft vijftien jaar ervaring in de mediamarkt en een uitgebreid netwerk. Meteen na zijn aanstelling nam het aantal potenti?le deelnemers toe en kwam de voorbereiding van het onderzoek in een stroomversnelling. Dat was precies wat wij zochten.”
Binnenkort zal ook de nieuwe URL van STIR geactiveerd worden. Voorheen konden ge?nteresseerden terecht op www.internetreclame.org, maar dat wordt www.stir.nl. De URL was tot voor kort in handen het Ministerie van VROM, maar werd niet meer gebruikt. STIR stond hier voor ‘Stimuleringsprogramma Intensief Ruimtegebruik’.
Bron:
Persbericht STIR