STIR presenteert eerste resultaten

STIR presenteert eerste resultaten

De Stichting Internetreclame (STIR) zal deze week op het Media-werkgroepcongres de eerste resultaten van het nieuwe bereiks-onderzoek internet presenteren. Deze publicatie komt later dan verwacht omdat STIR vertraging heeft opgelopen met de metingen. Aanvankelijk zouden in december de eerste cijfers naar buiten zijn gegaan.

Peter R. Wiegman, projectco?rdinator van STIR: “Je kunt het vergelijken met het bouwen van een huis. Alle plannen zijn klaar, tekeningen rond en de aannemers bekend, maar als je ??nmaal begint kom je altijd onvoorziene omstandigheden tegen.” Zo liep STIR tegen de privacy-instellingen en een bug van Internet Explorer 6.0 op, zodat panelleden met deze browser niet werden gemeten. Nedstat heeft daar inmiddels een prima oplossing voor gevonden. Ook moest voor de twee advertentienetwerken speciale coderingstechnieken ontwikkeld worden, die vervolgens apart per site ge?mplementeerd moesten worden. Een tijdrovende bezigheid. MSN ondervond problemen met Messenger en Hotmail. Die zijn zeer recent pas opgelost, zodat MSN pas per februari goed gemeten zal worden. “Tot slot moeten we ook niet vergeten dat een aantal websites gewoon te laat zijn begonnen met coderen”, aldus Wiegman.

De eerste cijfers geven nog geen inzicht in het bereik of het profiel per website. Hiervoor moeten alle websites volledig en juist gecodeerd zijn. Dat is nu bijna het geval. Wel kan op basis het nieuwe cijfermateriaal inzicht worden verkregen in het surfgedrag naar bijvoorbeeld dagen van de week, doelgroepen, surflocatie en channels. En die cijfers zien er veelbelovend uit. Wiegman: “Op basis van de gecumuleerde cijfers van het surfgedrag ben ik ervan overtuigd dat het bereik op titelniveau geen verrassingen zal opleveren. De uitkomsten zien er logisch en voorspelbaar uit en dat is juist een prima validatie van het onderzoek.”

Bron:
Persbericht STIR

Zie ook eerdere berichten over STIR


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.