Sterke groei online winkelen

Sterke groei online winkelen

Traditionele winkeliers merken dat consumenten hun handen steviger op de knip houden nu het economisch minder goed gaat. Online winkeliers lijken hier geen last van te hebben. Hoewel offici?le cijfers nog op zich laten wachten, lijkt het erop dat de online uitgaven tussen 1 november en 20 december fors gestegen zijn.

De voorspellingen over de online uitgaven verschillen per onderzoeksmethode. Volgens ComScore Networks dat zich baseert op het aantal gemaakte transacties door een panel van 1,5 miljoen mensen, zijn de online uitgaven gestegen met 23 procent vergeleken met dezelfde periode vorig jaar tot een bedrag van 8,5 miljard dollar. Nielsen/Netratings en Harris Interactive komen uit op een stijging van 20 procent en een totaalbedrag van 11,6 miljard dollar.

Bron:
http://www.telegraaf.nl/


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 1 reacties op dit artikel

  • Online verkoop stijgt met 40 procent

    Ondanks de stagnerende economie en tegenvallende verkopen online, stijgt de consumentenomzet op internet in 2002 volgens het Amerikaanse onderzoeksbureau comScore Media Metrix naar 74 miljard dollar.

    Dat zegt Adweek. De stijging wordt in beginsel toegeschreven aan nieuwe kopers. Andere factoren die een rol spelen, zijn het toenemende besef dat online kopen gemak biedt en efficiënter wordt en dat de mogelijkheid tot prijsvergelijken op internet letterlijk binnen handbereik ligt. Veiligheid en privacy blijven heikele punten onder (potentiële) consumenten online, aldus comScore Media Metrix.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.