Ster meet effectiviteit van tv-commercials

29 januari 2003, 12:23

De Ster is in samenwerking met bureau MarketRespons het Televisie Reactie Onderzoek gestart (TRO). Het onderzoek test commercials op effectiviteit.

De inhoudelijke kenmerken van de commercial en de manier waarop de doelgroep de boodschap verwerkt worden gemeten. De Ster doet hetzelfde al enkele jaren voor radioreclame in het Radio Reactie Onderzoek (RRO).

Bij elke meting worden vier commercials uit dezelfde productgroep onderzocht. Respondenten krijgen een videoband met de commercials en vullen een schriftelijke vragenlijst in. Benchmarking is mogelijk op twee gebieden: op doelgroep en op product. De Ster denkt dat dit de meerwaarde is het onderzoek: de resultaten worden gepresenteerd in het licht van de prestaties van de concurrent.

Bron:

http://www.marketing-online.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!