Steeds meer dagbladen zetten lezers in voor nieuwsvorming

24 januari 2005, 22:28

Steeds meer (online) dagbladen bieden hun lezers weblog- of andere publicatieservices aan. Naast het eerder genoemde OhmyNews (Zuid-Korea) en Le Monde (Frankrijk), blijken ook de Kleine Zeitung (Oostenrijk), de S?ddeutsche Zeitung en de Rheinische Post (beide Duitsland), hun lezers te betrekken bij de nieuwsvorming (via: poynter.org).

Wie kent nog meer voorbeelden van internationale dagbladen die hun lezers betrekken bij de nieuwsvorming?

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

3 Reacties

    Alef

    Voorbeeld van een andere orde, maar ik las in de Leeuwarder Courant dat zij een e-mail adres hebben geopend, waarop lezers nieuws kunnen melden. Dit is niet zo vernieuwend als een weblog, maar ze betrekken hiermee wel de lezer bij de nieuwsvorming.

    Voor de weblogger een kleine stap, voor ‘Friesland’ een grote 😉


    25 januari 2005 om 10:05
    BON

    Nieuwssite BlikopNieuws.nl biedt haar lezers vanuit alle provincies in Nederland de mogelijkheid om nieuws uit zijn of haar omgeving te melden. Dit kan door een zgn. ‘nieuwstip’ of zelfs door een (zelfgemaakte) nieuwsfoto te mailen.

    site-adres:www.blikopnieuws.nl


    25 januari 2005 om 10:33
    SN

    Er worden momenteel erg veel verschillende lokale initiatieven opgestart. Deel hiervan is succesvol, echter een groot deel slaagt er niet in succesvol te worden. Heeft iemand enig idee wat de key naar succes is?


    11 mei 2006 om 13:12

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!