Je bekijkt een artikel van BBP
partner

Sponsorcongres 2014 presenteert: Joe Rospars, dé architect achter het succes van Barack Obama #ADV

BBP
4 september 2014, 08:30

Barack Obama is de eerste social media president van de VS. De man achter dit succes is Joe Rospars, dé architect van de succesvolle digitale donatie-campagnes, zowel in 2008 en 2012. Op 20 november verzorgt hij een keynote presentatie tijdens het Sponsorcongres.

Joe Rospars was zowel in 2008 en 2012 Barack Obama’s digitale hoofdstrateeg en directeur social media. Hij ontwikkelde het ongekend succesvolle communicatiemodel van de ‘grass-route campaigns’. Internetcampagnes die tientallen miljoenen fans mobiliseerde, enthousiasmeerde en inspireerde.

Campagnes die voor het eerst in de geschiedenis, fans massaal activeerden om ook financieel te participeren. Joe Rospars haalde zo vele honderden miljoenen dollars op met bedragen van onder de 200 dollar per donatie. Mede door deze vernieuwing in financiering werd Barack Obama de eerste social media president van de VS.

Joe Rospars is de ‘founding partner en creative director‘ van Blue State Digital. Dit bureau ontwikkelt inmiddels digitale platforms voor politieke campagnes van over de hele wereld, voor grote non-profit organisaties en voor wereldwijde consumentenmerken.

Over het Sponsorcongres

Joe Rospars spreekt tijdens het Sponsorcongres op 20 november, het jaarlijkse vakevent waar de gehele sponsorbranche samenkomt. Tijdens deze editie zal op zoek worden gegaan naar hoe sport en cultuur in Nederland nieuw geld kunnen vinden.

Hoe vinden we nieuw geld voor de sport en cultuur in Nederland? Welke andere financieringsmodellen zijn er denkbaar, nu de traditionele sponsoring steeds lastiger wordt? Tijdens het Sponsorcongres gaan we op zoek naar bewezen en overtuigende antwoorden uit andere sectoren. Wat kunnen we als sport- en cultuurorganisaties bijvoorbeeld leren van de politieke campagnes van Barack Obama?

Tijdens het Sponsorcongres laten sponsor professionals zich inspireren door top sprekers uit binnen- en buitenland. ’s Avonds vindt de uitreiking van de SponsorRingen plaats, de belangrijkste prijs in het vakgebied.

Wij zijn een onafhankelijk B2B-mediabedrijf en al ruim 10 jaar gespecialiseerd in het bieden van relevante vakinformatie. Via crossmediale platforms richten wij ons op ondernemers en professionals in de Nederlandse marketingsector, de e-commerce sector en in customer contact centers. Daarnaast is BBP Media internationaal actief als informatieleverancier in de e-commerce markt. Inmiddels heeft de organisatie met een leidend global congres en een drietalige website een aanzienlijke internationale positie opgebouwd. Samenwerking met branchepartijen zoals verenigingen en associaties, is een kerncompetentie van BBP Media.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!