SpinAwards voor tiende keer uitgereikt

4 april 2008, 05:21

{title}Gisteravond zijn de SpinAwards voor de 10e keer uitgereikt op de (volgens het persbericht) ‘grootste SpinAwards Night ooit’. Meer dan 2.500 mensen in de HMH. Verrassende winnaar aan de kant van de opdrachtgevers was Consument en Veiligheid die met de SpinAward voor beste interactieve opdrachtgever naar huis mocht. De ‘spraakmakende’ vuurwerkcampagne leverde uiteindelijk 3 SpinAwards op. ACHTUNG! is het beste interactieve bureau: in totaal ging ACHTUNG! naar huis met 3 Gouden SpinAwards.

Selmore sleepte twee prijzen in de wacht bij de bureaus (een gouden en een zilveren SpinAward), EuroRSCG nam twee zilveren awards in ontvangst, andere winnende bureaus moesten het met één award doen. Lees hier het persbericht met de lijst van alle winnaars van de Spinawards 2008. En lees hieronder de reacties van de organisatie, waaronder die van Stephan Fellinger.

Dan nog even (uit het persbericht) een lofzang op hoe goed het is dat de SpinAwards er zijn, hoe goed het gaat in de branche, en hoe creatief het allemaal is. Stephan Fellinger, voorzitter van de Stichting SpinAwards: ‘De afgelopen 10 jaar is onze branche in sneltreinvaart volwassen geworden, we kunnen als industrie trots zijn op wat we in korte tijd bereikt hebben. Wij laten via onze winnaars zien, wat er allemaal mogelijk is met interactieve communicatie, dit alles om mensen te inspireren. Er waren dit jaar heel veel partijen met 1 SpinAward, een signaal dat de kwaliteit in de breedte aan het toenemen is. Maar de komende jaren worden wel spannend voor de branche, we zullen moeten zorgen dat er voldoende creatieve mensen blijven instromen, om aan de enorme vraag te voldoen.’

Huib Maaskant, bestuurslid van de Stichting SpinAwards: “Dit jaar brak de SpinAwards duidelijk door onder de traditionele bureaus. Het was erg goed om te zien, dat ook zij interactieve communicatie met beide handen hebben omarmd en prachtig interactief werk hebben weten te maken. En niet onverdienstelijk als je kijkt naar de lijst met nominaties. Eindelijk gebeurt waar we jaren op gehoopt hadden. Prachtig!’

Nog meer gejubel. Hennie van Velzen, bestuurslid van de Stichting Spinawards: ‘Bij de SpinAwards zie je dat verschillende industrieën samenkomen. De internetindustrie, telecomindustrie, reclameindustrie, gameindustrie, televisieindustrie, uitgevers etc. Ze zijn allemaal vertegenwoordigd bij de SpinAwards en aanwezig bij de uitreiking. Prachtig om te zien dat wij als SpinAwards deze werelden samenbrengen.’

Van april 2007 tot juni 2011 was ik freelance editor/ communitymanager / hoofdredacteur bij Marketingfacts. Tussendoor werkte ik bij Insites Consulting, IDG Nederland, Saatchi&Saatchi;/Leo Burnett (voor Samsung) en voor onderzoeksbureau WUA. Vanaf 1 november 2021 vorm ik samen met Luuk Ros de hoofdredactie van Marketingfacts.

Categorie
Tags

5 Reacties

    evroekel

    Frank Meeuwsen en alle andere winnaars hartelijk gefeliciteerd. Mooie prestatie!

    De SpinAwards heeft “Het stimuleren van creativiteit (en daardoor effectiviteit) in interactieve (marketing) communicatie” als doel. Dan hoop ik toch echt dat we volgende jaar eens niet weer vrijwel dezelfde SpinAwards-site te zien krijgen. Daar is weinig creativiteit te bekennen; Jaarlijks bijna dezelfde site met pop-ups en frames met horizontale scrollbars en niet de mogelijkheid te linken naar een specifieke campagne.

    Misschien leuke klus voor een bijna afgestudeerde student(en) al dan niet met een competitie-element erin? Zorgt voor vernieuwing en leuke connectie met studenten en bureau’s en wellicht ook een nieuwe stroom van creatieve mensen waar Stephan op doelt.


    4 april 2008 om 05:45
    Erik van Rijn

    Ik zelf was “laat” binnen, maar vond zelf het feestje een beetje tegenvallen.

    Muziek werd op het eind leuker, is er geen leukere plek te vinden dan de HMH ?

    ik vind het zelf verder namelijk een kil gebouw als het voor de helft vol staat.


    4 april 2008 om 08:40
    Sjef Wolters

    @ Erik, het was inderdaad drama: slechte acts en djs en Heineken Music Hall is geen inspirerende omgeving.


    7 april 2008 om 09:13
    Melvin

    Ik vind de keuze voor de acts elk jaar een beetje vreemd (Jeugd van Tegenwoordig, Opposites, Yes-R)… of ben ik te oud?


    7 april 2008 om 10:20

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!