Sony komt – jaren te laat – met antwoord op iPod

10 mei 2004, 12:08

Eén van ‘s werelds grootste spelers in consumentenelectronika komt – 2,5 jaar(!) na Apple’s eerste iPod – eindelijk met een antwoord.

De VGF-AP1 moet het samen met Sony’s connect.com opnemen tegen de meest succesvolle draagbare muziekspeler aller tijden.

Vroeger, toen ik nog klein was 😉 was Sony nog innovatief. En veroverde ze de wereld met de eerste WalkMan…

Carl Mangold
AI-specialist met de focus op veiligheid bij Carl Mangold

Carl Mangold is een expert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), met de focus op het veilig en ethisch verantwoord inzetten van deze technologie. In de loop van zijn carrière heeft Carl de evolutie van AI in marketing van dichtbij meegemaakt. Waar AI aanvankelijk vooral werd ingezet om prospects te herkennen en segmenteren op basis van hun klik- en koopgedrag, heeft de technologie zich inmiddels ontwikkeld tot een krachtig middel dat (klant-)communicatie over de volledige breedte kan ondersteunen of zelfs vervangen. Stonden ethiek en privacy altijd centraal bij de toepassing van AI voor geautomatiseerde klantsegmentatie, met de opkomst van generatieve AI zijn veiligheid en betrouwbaarheid nog belángrijker thema's geworden. Carl zet zich in om bedrijven te begeleiden bij het verantwoord implementeren van AI-oplossingen die niet alleen efficiëntie en klanttevredenheid verhogen, maar ook voldoen aan de hoogste ethische en veiligheidsstandaarden. Met zijn diepgaande kennis van AI en zijn toewijding aan veilige praktijken, helpt Carl organisaties de balans te vinden tussen innovatie en verantwoordelijkheid. Zijn werk draagt bij aan het creëren van betrouwbare AI-systemen die zowel de bedrijfsdoelen als de belangen van klanten dienen.

Categorie
Tags

3 Reacties

    Edwin Duys

    Is inderdaad wel heel erg laat. Enig idee van de prijsverhouding tov de I-Pod?


    10 mei 2004 om 19:34
    S

    Weer zo’n hopeloos geval van proberen wat marktaandeel weg te snoepen als je het mij vraagt…


    12 mei 2004 om 08:37
    Daniel

    Ik vind het maar niets, sony adverteert met 13.000 songs op 20gb tegenover de apple 20 gb waar maar 5.000 songs op kunnen. Als je 13.000 songs op die sony kwijt wilt dan heb je maar liefst 48kbps tot je beschikking, niet eens in de buurt van cd kwaliteit. Ik vind het maar misleiding. tegen apple kun je moeilijk concureren op design vlakken en gebruiksvriendelijkheid. Ik heb al eens met dat atrac3 formaat gewerkt omdat ik een minidiscrecordertje had maar dat werkt allemaal niet zo 1 2 3. mijn ipod sluit ik aan op mijn apple en binnen 10 seconden staat mijn hele itunes collectie 18,4gb op mijn ipodje dmv firewire. Ik denk JUIST dat mensen de ipod kopen vanwege zijn uiterlijk en niet vanwege zijn kunnen. Want er zijn genoeg minpunten aan dat ding zoals batterij gaat maar 4 of 5 uur mee als je constant door de afspeellijsten heen bladert enzo, als je al ziet welke automerken met apple in zee gaan voor intergratie in autos (smart, mercedes, bmx), de ipod zal altijd als eerste opvallen denk ik en zeker omdat hij vrouwvriendelijk is.

    Nee de ipod blijft de populairste voor mij!


    13 juli 2004 om 06:47

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!