#adv ‘The present is the new past’

4 april 2014, 12:20

De enige constante voor iedere business is change. Absoluut een cliché, maar nooit méér waar. De snelheid van veranderingen is nu zo oogverblindend groot, dat je vandaag als gisteren moet beschouwen. Wanneer je als organisatie in het nu leeft, ben je eigenlijk te laat. Als je niet vooruitkijkt, raak je achterop. Verandering zal de business uiteindelijk scheiden in winnaars en verliezers.

Voor organisaties die traag zijn als gevolg van hun eigen cultuur zijn de consequenties onverbiddelijk. Meer dan de helft van de Fortune 500 bedrijven zijn gedurende de laatste 12 jaar uit de lijst gevallen. En slechts 4 van de FTSE 100 bleven over. Duizenden organisaties falen, omdat ze niet bij kunnen blijven. Slechts een klein percentage zal een decennium overleven. En CEO’s worden vijf keer sneller vervangen dan in 1970.

De convergentie van cloud, social, mobile, big data en analytics met bedrijfsnetwerken, die werknemers, klanten en partners met elkaar verbinden, dwingt organisaties om onmiddellijk te reageren, anders missen ze de boot. Bedrijven, zowel groot als klein, kiezen ervoor om niet alleen harder, sneller en langer te werken, maar vooral ook slimmer. Uiteindelijk veranderen slimme ondernemingen continu om nieuwe manieren te vinden om zowel aan klanten, partners en de maatschappij waarde te blijven leveren. Welcome to the New Era of Smart.

The new era of smart heeft effect op alle functies, zoals marketing & sales, finance en HR. Wat zijn de grootste uitdagingen, waarmee deze professionals te maken hebben?

Marketing & Sales

De marketingprofessional moet meerwaarde leveren aan zijn klant in een sterk gefragmenteerd medialandschap van offline en online media met mobile als runner up. Daarom moet hij data vanuit verschillende bronnen verzamelen, analyseren en interpreteren. Op basis van real-time inzichten in klantgedrag kan hij echt contact met zijn klant creëren en zorgen voor een customized experience.

Finance Manager

Wordt de CFO de CFIO? Steeds meer data behoren tot de kernprioriteit van finance. Inzichten en analyses vormen de basis van belangrijke strategische beslissingen voor de broodnodige groei en revenu optimalisatie. De belangrijkste rol voor finance wordt dan ook het creëren van nieuwe business modellen voor groei op basis van big data, analyses en prognoses.

Human Resource Manager

De rol van de HR professional bevindt zich in een transformatiefase: van facilitator naar een meer strategische rol. HR moet relevante inzichten uit big data halen en hiermee waarde voor de organisatie genereren. Meerwaarde voor het individu, in een optimale inzet en ontwikkeling, maar ook voor het proces en de ideale vorm van samenwerking binnen de organisatie.

De uitdagingen voor de professionals zijn enorm. En hoewel elke organisatie uniek is en z’n eigen aanpak moet bepalen, kunnen thought leaders en andere organisaties je wel informeren over en inspireren met hun inzichten en ervaringen. En dat is precies wat op de agenda staat bij IBM BusinessConnect 2014, waar Alexander Klöpping de dag afsluit.

Details

  • Datum: 20 mei 2014
  • Tijd: van 09:30 tot 17:30 uur
  • Locatie: DeFabrique (Utrecht)
  • Toegang: vrij entree

Het thema van de dag:

A New Era of Smart

Dus meld je aan voor IBM BusinessConnect!

Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De redactie van Marketingfacts, bestaat tegenwoordig uit Luuk Ros & Matthijs van den Broek. Zie ook colofon: https://marketingfacts.nl/colofon/

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!