SNS geeft gedupeerden Bill tegoedbon

12 april 2005, 21:38

Bill, het betaalsysteem via messenger dat speciaal is gericht op jongeren van SNS Bank, heeft het boetekleed aangetrokken. Toen het betaalsysteem enkele weken geleden werd geintroduceerd, stuurde SNS iedereen die zich had aangemeld per ongeluk een email met daarin de e-mailadressen van alle geinteresseerden. Om dat goed te maken, krijgen de gedupeerden nu een tegoedbon van 50 euro bij de Free Record Shop aldus Emerce.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

2 Reacties

    evroekel

    Ter informatie hierbij het mailtje dat alle gedupeerden ontvingen:

    ==

    Beste geinteresseerde,

    De introductie van Bill, waarbij uw e-mailadres openbaar is gemaakt, heeft tot veel ongenoegen geleid. Meerdere mensen hebben dit SNS Bank te kennen gegeven. Het per abuis openbaar maken van de e-mailadressen heeft voor nogal wat overlast gezorgd, waaronder zorgen met betrekking tot spam en virussen. Wij vinden het gebeurde en de overlast voor iedereen meer dan erg. Helaas kunnen we hetgeen is gebeurd niet meer terugdraaien.

    Naast onze oprechte excuses willen we graag een ‘gebaar’ naar u maken. We hebben daarvoor contact gezocht met een aantal mensen dat geklaagd heeft en hen om suggesties gevraagd. Bij de suggesties voor een vorm van compensatie kwam regelmatig het voorstel van een cadeaubon terug. Die suggestie hebben wij overgenomen.

    Wij bieden daarom u en iedereen van wie het e-mailadres in de verzendlijst openbaar is gemaakt een digitale cadeaubon van € 50 aan, te besteden bij de webshop van Free Record Shop (www.freerecordshop.nl). In deze mail treft u een eigen bon nummer en een unieke activeringscode aan waarmee u online bij Free Record Shop iets kunt kopen. Deze codes kunnen door u eenmalig gebruikt worden. Op de website van Free Record Shop vindt u meer informatie over hoe u de kortingsbon kunt activeren.

    XXX

    We hopen hiermee ook in materiele zin duidelijk te maken hoezeer we het verzenden van de bewuste mail op de wijze waarop dat gegaan is, betreuren. We realiseren ons dat we niet iedereen met deze geste tevreden zullen stellen. Toch hopen wij dat ons gebaar iets van uw terechte ongenoegen kan wegnemen. Uw e-mailadres verwijderen we nu na toezending van deze digitale cadeaubon direct uit ons systeem.

    Bovendien willen we u laten weten dat – waar juridisch mogelijk – SNS Bank actie onderneemt tegen derden, die misbruik maken van uw mailadres als gevolg van de introductie van Bill. Tot slot willen we nogmaals benadrukken dat het ons spijt wat er gebeurd is. We kunnen alleen maar hopen dat het vertrouwen dat u in ons stelde door zich als ge nteresseerde voor Bill aan te melden, zich zal herstellen.

    Met vriendelijke groet,

    Jan Willem Dreteler

    Directeur Communicatie SNS Bank


    14 april 2005 om 16:04
    evroekel

    Aanvullend:

    1148 adressen waren er gemaild à 50 euro is in totaal 57.400 euro aan cadeaubonnen. Hoewel SNS ongetwijfeld niet het volle pond aan Hans Breukhoven heeft betaald. Samen met imagoschade, toch een duur grapje.


    14 april 2005 om 18:40

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!