• E-mail
    wordt gesponsord door

Site Staatsloterij lekt e-mailadressen klanten

Site Staatsloterij lekt e-mailadressen klanten
,

Site Staatsloterij lekt e-mailadressen klanten

Meer kans, meer geld, in de Staatsloterij. En, naar nu blijkt, ook meer kans op fouten. De Staatsloterij is namelijk zaterdag behoorlijk de fout in gegaan met de website. Na het online bestellen van een Staatslot waren, door het veranderen van het ordernummer in de url, alle e-mailadressen zichtbaar van de mensen die hun lot via internet hadden gekocht. Dat meldt Webwereld zaterdag. Op de niet-beveiligde pagina stond: “De Staatsloterij heeft zojuist een e-mail ter bevestiging van uw aankoop verzonden naar het volgende adres: e-mailadres van koper”.

De onthulling van Webwereld dwong de Staatsloterij zsm maatregelen te nemen. Dezelfde dag nog werd de creditcard-verkoop stil gelegd. De Staatsloterij heeft de situatie opgelost door het e-mailadres niet meer te noemen op de bevestigingspagina. In plaats van te schrijven ‘de bevestiging is verzonden naar het volgende adres’, is daar ‘een bevestiging is verzonden naar uw e-mailadres’ van gemaakt. Volgens een woordvoerder van de Staatsloterij zal de creditcard-verkoop zondag weer van start gaan.

Waar de oorzaak van het lek zit, kon een woordvoerder van de Staatsloterij niet zeggen, meldt Webwereld. “Het is een grote site. Bij de ontwikkeling is hier waarschijnlijk overheen gekeken.”  Aai!


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 6 reacties op dit artikel

  • Gewoon een waardeloze partner gevonden in een webdesign bureau dat nooit van de WBP heeft gehoord.
    Maar niet alleen privacy interesseert ze geen moer. Zo werkt ook de website niet als je een URI zonder www. ervoor intypt, steekt de broncode ervan niet in elkaar, en wordt er ongevraagd herrie door mijn speakers geblaast die ik niet eens uit kan zetten.

    geplaatst op
  • Er zitten regelmatig fouten in de site van de staatsloterij. Meestal is het inhoudelijk in de zin van "Beste [Geslachtsnaam] [Achternaam]", maar ze hebben het hoe dan ook niet strak op de rails.

    geplaatst op
  • Het is eigenlijk wel schandalig dat dit kan gebeuren bij een website waar zo'n grote organisatie en budget achter zit. Dit is immers een klassieke fout die eenvoudig voorkomen had kunnen worden. Je zou verwachten dat ze elk deel van de website voor het live gaan toch goed door zouden testen om dit soort zaken te voorkomen.

    geplaatst op
  • Bovendien - het verweer dat het z'n grote site is is natuurlijk onzin. Zo ontzettend complex is het allemaal nou ook weer niet.

    geplaatst op
  • Wat een blunder! En dan te weten wat dergelijke sites niet kosten...

    geplaatst op
  • Ik krijg een flash-back met de site van Otto. Toen ik daar via een posting op Marketingfacts een 'gratis' hogedruk reiniger bestelde, kreeg ik door een fout vervolgens de bestellingen van alle Marketingsfacts lezers op mijn persoonlijke account... Heeft me nog redelijk wat moeite gekost om deze blunder van Otto weer recht te praten, zoals het veelvuldig retourneren van bestellingen die ik per email al afgemeld had (en waarop ik zelfs een bevestiging van had gehad!)...

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.