Single page checkout zorgt voor enorme toename verkopen

Single page checkout zorgt voor enorme toename verkopen
,

Twee online shops uit de VS hebben afgelopen maanden ge-experimenteerd met een Rich Internet Application die er voor zorgt dat de afwikkeling van het shopping proces op 1 pagina plaatsvindt. Wat blijkt: dit leidt tot 50% afname van het aantal afhakers. Aangezien meer dan de helft van de shoppers die een artikel in het winkelwagentje doen, de bestelling niet afmaakt, is dit een enorme toename van de conversieratio.

De beide shops, TJMaxx.com en HomeGoods hebben deze nieuwe shoppingcard allebei getest te opzichte van de traditionele, uit meerdere pagina’s bestaande shoppingcard. Momenteel is de applicatie bij TJMaxx.com te zien.

Bron: E-commerce Times


Geplaatst in

Delen



Er zijn 7 reacties op dit artikel

  • Er zijn meer cases bekend waarbij RIA's voor een enorme afname van het aantal afhakeres zorgt. Het Broadmoor Hotel is een schoolvoorbeeld. 89% toename in reserveringen, conversierate verdubbeld, 66% toename in geboekte kamers. Zie ook Macromedia voor interessante white papers.

    geplaatst op
  • Ik las deze week nog ergens dat veel van dit soort nieuwe concepten worden mogelijk gemaakt door ondermeer Macromedia's Flex. Hoogste tijd om me daar eens in te verdiepen.

    geplaatst op
  • Ziet er inderdaad goed uit Kasper. Zeker de moeite waard om de demo te bekijken.

    geplaatst op
  • Blijft verbazingwekkend. Al meerdere jaren predikt Macromedia RIA's en pas nu komt er een case op de proppen?

    Tsjek ook: http://www.backbase.nl/, het Nederlandse antwoord op RIA's.

    geplaatst op
  • jammer dat het linkje http://www.mediafact.nl/HomeGoods.com niet werkt!

    geplaatst op
  • Fixed, thanx

    geplaatst op
  • @Sander: Om te zeggen dat er nu pas een case is, is wat overdreven. Wij (Rhinofly) zijn er al een flinke tijd mee bezig. De uitdaging is echter om klanten zo ver te krijgen om mee te gaan in je gedachtengang. Zelfs bij cijfers zoals ik van Broadmoor noemde, twijfelt men en blijft men liever bij het oude vertrouwde. Natuurlijk speelde het slechte economische klimaat ook mee de afgelopen jaren. Je ziet nu wel dat men durft te investeren in deze technologie.
    Enkele voorbeelden uit onze stal (als ik zo vrij mag zijn):
    - Mazak, zoekmachine voor hun euhm...machines: http://www.mazak.nl/go/searchengine
    - Buutvrij, need I say more?: http://www.buutvrij.com
    - Everest2004, ondersteunende site voor de beklimming van Wilco van Rooijen. Check de video sectie: http://www.everest2004.nl

    Ik kan je helaas geen cijfers en cases geven rondom deze sites, maar je mag van me aannemen dat het gebruik van RIA's duidelijk een toename aan de gebruikersbeleving geven.

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.