Server Error Gmail

4 juni 2005, 17:57

Server Error Gmail

De server van Google’s Gmail ligt er al weer ruim een half uur uit en nog steeds geen nieuws op de Google Blog. Wel stromen de klachten inmiddels binnen via Technorati (en andere RSS-zoekmachines). Google moet nog veel leren op het gebied van customer services.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

18 Reacties

    Mike

    “Google moet nog veel leren op het gebied van customer services.”

    Dat vindt ik nou echt een onzinuitspraak… En zeker als het gebaseert is op dit ene incident…


    4 juni 2005 om 21:59
    media

    Mike, gisteravond verschenen er wereldwijd op tientallen sites berichten over het feit dat de server van gmail down was. Ik schat dat de server er 1,5 uur uit heeft gelegen zonder dat er ergens een melding is geweest van Google wat er aan de hand was en hoe lang het zou gaan duren. Ik denk dat juist Google zich zou moeten realiseren hoe belangrijk communicatie hierover richting gebruikers is. Een gemiste kans dus…

    Maar wat zou volgens jou Google moeten doen bij dit soort problemen? Vergis je niet in de wereldwijde impact als Google er een tijdje uit ligt!


    5 juni 2005 om 05:19
    Anne

    Gisteren overdag kon ik ook al een paar keer niet bij mijn mail. Maar soit, kwestie van gewoon even wachten. Ik bedoel, we hebben het hier wel over een gratis dienst die 99,9% van de tijd goed functioneert. En dan meteen klagen als het een keer niet werkt? Vind ik niet terecht.


    5 juni 2005 om 05:42
    media

    Anne, het is geen kwestie van klagen want je hebt helemaal gelijk het is een gratis dienst die bijna altijd werkt. Waar het mij veel meer om ging is dat een bedrijf als Google het zich niet kan veroorloven om niets van zich te laten horen als er problemen zijn. Ze hebben voldoende middelen om gebruikers op de hoogte te stellen. Het was een kleine moeite geweest en ze hadden daarmee m.i. veel credits kunnen verdienen.


    5 juni 2005 om 07:03
    Van de flier

    Marco helemaal gelijk… Google is echt bar slecht als het gaat om customer service bereikbaarheid. Ik zal je nog 3 voorbeelden geven:

    1. Google Adwords: wij besteden zo’n $30.000 dollar per jaar aan Adwords, en met nieuwe dingen op komst dadelijk snel het dubbele. Wij hebben gevraagd om een accountmanager, en krijgen een standaard email terug: Bij de beoordeling van een potentiële adverteerder voor onze AdWords

    Premium-service, waarbij er toegewezen account managers zijn, houden we rekening met diverse factoren, zoals het minimum bestedingsbedrag en de reclamedoelstellingen. Hoewel u momenteel niet voldoet aan de vereisten

    voor onze premium-service. ” Punt. Geen discussie mogelijk. Ik krijg gewoon geen AM bij een firma waar ik business mee doe, en meer mee wil gaan doen. Als ik bel naar Amsterdam zijn deze AMers alleen om nieuwe accounts op te zetten. Dan krijg je wel een AM. Maar als je al een paar jaar besteed ho maar.

    2. Wij overwegen de aanschaf van een Google Search Appliance. Dit is een ding van 30.000 $. Enkele mails naar USA gestuurd, is doorgegeven naar de UK. Horen nog niks. 2x ingelogd in de webcast van Google, omdat er ook een chat inzit en wij dus elke keer aangeven wanneer krijgen wij informatie. En we wachten nu al 6 weken ! Gemiste kans….

    3. Eigenlijk gedeeltelijk punt 1: elke vraag wordt met een standaard emailtje beantwoord a la Chello, Casema en consorten. Een stukje echte hulp is nergens te bekennen!

    Wij waren in het begin jaren terug helemaal Google minded, maar nu is het gewoon een volgespamde zoekmachine met 0 customer service en sales. Als ik kijk naar de nieuwe MSN search merk ik ook op dat onze site veel beter is opgenomen en geranked…


    5 juni 2005 om 08:40
    Mike

    @Marco

    Ik vind niet dat je ongelijk hebt dat google op zijn minst een berichtje in de trant van sorry voor het ongemak had kunnen plaatsen met eventueel een tijdsaanduiding oid. Maar zoals Anne al zei; gmail is een (hele goede) gratis dienst, dus ze hebben in feite geen echte verplichtingen richting de gebruiker. Maar netjes is het niet, dat is waar ^_^…


    5 juni 2005 om 08:58
    henkjan

    Zakelijk – juridisch gezien is er geen enkele verplichting natuurlijk maar er is ook nog zoiets als morele verplichting die zoals hierboven blijkt vaak nog veel sterkere reacties oproept.

    Of dat terecht is maakt niet zoveel uit. De reactie is er en daarmee moet je constructief zien om te gaan als bedrijf.

    Bij punt.nl hebben we intern ook vaak discussie wat we wel niet kunnen doen met de gratis accounts. Juridisch alles (?) maar moreel aanvaardbaar zijn eigenlijk alleen hele kleine wijzigingen die ook nog moeten worden getolereerd door de gratis gebruiker vinden wij.


    5 juni 2005 om 10:57
    media

    Zelfde verhaal hier Van de flier; vorig jaar tienduizenden euro’s uitgegeven aan Adwords en op het moment dat je een vraag stelt krijg je een automatisch gegenereerde email dat weinig anders is dan de FAQ. Heb het een aantal keer geprobeerd maar kwam daarmee niet veel verder en heb het uiteindelijk opgegeven. Helaas ben je afhankelijk van Google als je search advertising wilt inzetten voor je campagnes…


    5 juni 2005 om 15:20
    Paul Peeters

    Ik weet het niet voor Adwords e.d. maar Google mail is gratis en nog steeds in beta: niet direct klagen dus.


    7 juni 2005 om 11:19
    Arie Bakker

    Ik begrijp de discussie niet zo goed.

    Als je Google niet goed vind, doe je daar toch gewoon geen zaken mee en zoekm je een anderee mogelijkheid. Of zie ik dat verkeerd?


    14 juni 2005 om 19:24
    Farshad Bashir

    Ik ben bang dat ik mail verlies, de server van google is ook steeds trager…


    18 juni 2005 om 06:14
    eLaim-GooGle

    Dit is echt slecht voor gmail.dot.com. Dat dit mag gebeuren voor een miljarden bedrijf die hoort juist de servers zo goed op orde te hebben.

    sorry maar dit kan niet door de beugel.

    BTW je hoort altijd backup servers draaiend te houden !!! voor het gedat dit gebeurt.


    14 maart 2006 om 20:44
    Jos van Liempd

    Nog niets geleerd, blijkbaar.

    De server van Blogger/Blogspot ligt er vandaag al weer een tijdje uit. En waar moet je informatie halen over zoiets? Juist… Op het google blog, dat op Blogger/Blogspot zit.


    22 augustus 2007 om 12:18
    caro

    schandalig voor zo een wereldwijde bedrijf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


    18 augustus 2009 om 02:47
    Sander

    Het is vervelend dat het er uit ligt, ik baal ook.

    Maar je kan niet van schande spreken of het niet klant vriendelijk vinden dat er geen meldingen zijn.

    Het is een gratis product………


    1 september 2009 om 18:28
    Simon

    Ik heb ook deze error melding, en kan je vertellen…ik word er gek van…Alles wat je gewent bent dagelijks te onderhouden via de mail, kan ineens niet meer…langzaam stort ik in…

    En, gratis of niet, google is rijk zat om het direct te kunnen verhelpen…Google (zoeken enz…) zou er eens uit moeten liggen…dan worden er wel meer gek. Firefox is ook gratis, maar werkt super!


    1 september 2009 om 18:43
    Jacqueline

    Ja, dan merk je hoe afhankelijk je bent geworden van zo’n systeem.

    Geen mail kunnen lezen en heel veel gegevens niet kunnen inzien..

    Wel een impuls om achter de computer weg te gaan en andere dingen te doen.

    Misschien ook niet zo slecht. Nu eerst maar eens slapen bijvoorbeeld.

    Hopelijk is het morgenvroeg weer opgelost.


    1 september 2009 om 19:27
    Simon

    voor mij nog even geen slaap…Gmail doet het sinds 23:27 weer…Nu eerst maar eens 218 mailtjes nakijken.


    1 september 2009 om 19:30

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!