Sales en marketing vormen gouden combi bij Virtuagym

19 februari 2021, 10:01

Interview met CCO/CMO Simon Aurik

In deze HelloMasters-podcast spreken we met Simon Aurik de CCO & CMO van Virtuagym. Een diepgaand gesprek over de rol van marketing bij Virtuagym. Auriks filosofie: “Je moet luisteren naar de markt maar niet je oren vormen naar de markt.”

Wereldwijd bedient het vijftien miljoen gebruikers en 7.000 bedrijven. Het is één van de snelst groeiende Nederlandse scale-ups en door TechCrunch benoemd als leading Dutch tech company. Ik heb het natuurlijk over Virtuagym.

De naam zegt het al. Virtuagym is een virtuele fitness-tool. Dit SaaS-platform heeft twee doelgroepen:

  1. Mensen zoals jij en ik worden fitter met de virtuele drill-instructeur. Het bedrijf startte ook via gezonde voedingsplannen en meditatiesessies.
  2. Sinds 2012 is het een professionele SaaS-oplossing voor bedrijven, sportscholen, en yoga-studios. Basicfit is een van de klanten.

Wie is deze CCO & CMO?

Auriks twintigjarige carrière startte bij Funda, waar hij al snel Commercial Director werd. Zo was hij medeverantwoordelijk voor de groei bij het huizenplatform.

Na acht jaar bij Funda gooide Simon het roer om. Hij dook voor tien jaar de marketingtechnologie in. Zo bouwde hij twee agencies. Misschien ken je ze wel, MediaScience en Marketing Technology Solutions.

Daarna kwam hij bij Virtuagym. Hier leidt Aurik een team van honderd mensen in zijn rol als CCO en CMO. Interessant combi van twee zware functies in een! Zijn doel: snelle en internationale groei.

In deze podcast

Een echte HelloMasters met veel hand-ons en praktische inzichten. Zo leer je van Aurik over:

  • het succes achter Virtuagym. Waarom 2020 misschien wel het succesvolste jaar was.
  • de magische combi van marketing en sales. Zo deelt hij zijn filosofie en strategieën achter deze samenwerking.
  • zijn grote marketinginspiraties. Tipje van de sluier: dat zijn Coolblue en Picnic.
  • hoe hij niet aan het advertentie-infuus ligt bij Google en Facebook, maar juist inzet op content en PR.

Zie hier het hele interview met Simon Aurik:

Tune into HelloMasters via iTunes en Spotify!

Louise Doorn
Founder en CEO bij HelloMaaS

Ik ben Louise Doorn, founder en CEO van HelloMaaS. Met de HelloMasters-podcast wil ik de kennis en meningen van prominente marketingspecialisten in Nederland naar voren brengen door met hen te spreken over actualiteiten, stellingen en uitdagende vraagstukken.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief