Ryanair omstreden advertentie

19 juli 2005, 04:35

imageAfgelopend vrijdag plaatste Ryanair een advertentie in onder andere the Daily Telegraph. In de advertentie werd Winston Churchill getoond met de tekst uit ??n van zijn speeches: “We shall fly them to the beaches. We shall fly them to the hills. We shall fly them to London!” met daaronder de afsluiter “Let’s keep Londen flying”. De advertentie is gezien de recente bomaanslagen omstreden. De Advertising Standards Authority heeft inmiddels diverse klachten ontvangen. Ryanair lijkt een reputatie om te willen bouwen met gewaagde advertenties; na de uitkomst

Bron: The Guardian

Erik van Roekel
Product Owner Chatbot bij ING

Marketingprofessional met ruime ervaring in diverse internetprojecten in de financiële dienstverlening. Passie voor social media en internet in het algemeen. Stond aan de wieg van het ING Webcare Team in 2009 en gaf er 1,5 jaar leiding aan. Was daarna één van de drivers van de social media strategie voor ING Nederland in 2012 resulterend in een nummer 1 notering in de Social Media Monitor van Social Embassy. Werkzaam geweest bij Corporate Communications van ING Groep en van daaruit betrokken bij social media op internationaal niveau. Momenteel Product owner chatbot bij ING. Blogt op persoonlijke titel bij Marketingfacts en van 2004-2014 ook op de achtergrond actief geweest voor Marketingfacts o.a. bij de techniek en de redactie.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!