Revolutie in krantenland geslaagd

5 september 2004, 17:05

DFT: De nieuwe initiatieven die de dagbladsector dit jaar heeft genomen zijn succesvol. Na een inventarisatie is dat de conclusie van Cebuco, de marketingorganisatie van de Nederlandse dagbladen. Cebuco meldde donderdag dat de waardering voor krantenadvertenties toeneemt en dat de geintroduceerde zondagkranten en uitgaven op tabloidformaat in een behoefte voorzien. Die conclusies komen overeen met het halfjaarrapport van BBC De Media en Reclame Bank, dat woensdag het licht zag. Dat bureau rapporteerde dat het herstel bij de dagbladen doorzet. Zo werd de daling van de advertentie-inkomsten teruggebracht van 8 procent in 2003 naar 2,3 procent in de eerste zes maanden van dit jaar.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!