ReclameReview: XS4ALL

6 september 2017, 13:00

XS4ALL lanceert een nieuwe campagne genaamd ‘Wonders of the Web’, met hierin bijzondere verhalen die de mooie kant van het internet laten zien.

Credits

XS4ALL

Marieke Willemsen, Claudia Ammerlaan, Dennis van Steijn, Bernadette de Hoog-Bos.

N=5

Strategy: Joris Gruiters

Art Director: Carsten van Berkel

Copywriter: Stefan Leendertse, Nienke Oosterbaan

Webvertising Director: Marcel Hellemons

Producer: Guy van der Hoop, Joakim Lindhout, Casper Reus

Account: Anouk Zink, Leonie van der Mark, Yoeri Kastelein

Productie tv-commercial:

Production Company: Mrs. Robinson

Producer: Monique Grondijs

Director: Van Santen & Bolleurs

DOP: Pjotr Kukla

Off-line Editor: The Compound

Post Production Company: The Compound

Sound: Audentity (Niels den Otter)

Music: Audentity (Niels den Otter)

Voice-Over: Jan-Douwe Kroeske

Productie online video:

Productiemaatschappij: Akula

Regie: René van ’t Erve

Camera: Stijn Hoekstra

Geluid: Peter Suyderhoud

Research: René van ’t Erve

Offline Editor: Marvin Schoemaker

Producent: Arjan van Engen

Producer: Fleur Janssen

Audiomixage: Joost Oskamp

Grading: Gerhard van der Beek

Fotografie

Production Company: Mrs. Robinson

Director: Van Santen & Bolleurs

Producer: Monique Grondijs

In samenwerking met : MindShare/ Pink Marketing

De doelstelling

De mooie kanten van het internet benadrukken en communiceren dat XS4ALL hieraan bijdraagt met hun dienstverlening.

De uitwerking

XS4ALL komt met een serie bijzondere en persoonlijke verhalen die elk de mooie kant van het web laten zien. Een verhaal over hoe online gamers voor een doorbraak in hiv-onderzoek zorgden. Hoe een 9-jarige Nederlandse jongen voor zichzelf een 3D-geprinte prothese vond. Dat er een bewoonbare planeet werd ontdekt die NASA over het hoofd zag. En hoe internet Afghaanse vrouwen kansen geeft om toch te kunnen werken. Al deze ‘Wonders of the Web’ staan centraal in de campagne.

Het oordeel

Deze campagne loopt al enkele weken, maar ik wilde hem toch graag na mijn vakantie bespreken. Ik vind hem namelijk geweldig. Hij past precies bij het merk XS4ALL en hij geeft perfect weer wat er zo mooi is aan het internet.

Je wordt er nieuwsgierig van als je hoort dat online gamers voor een doorbraak hebben gezorgd in hiv-onderzoek. Maar ook trots en geïnspireerd: dat er mensen zijn die dit bedacht en uitgevoerd hebben, wat slim! De overkoepelende gedachte komt heel duidelijk over: dankzij het internet hebben we vrijwel onbegrensde mogelijkheden… doe er iets mee.

De communicatieboodschap is dat je met XS4ALL ook het beste uit het internet kunt halen, net zoals in deze inspirerende cases. Dat is helemaal in lijn met de klantvriendelijke expertrol die het merk al jaren uitdraagt. Het is zelfs nog een niveau hoger getild, want het gaat nu niet meer over het oplossen van technische problemen, maar om het faciliteren van grootse ideeën. Dat vind ik mooi aan deze campagne: hij is meegegroeid met het merk.

Mocht je het verhaal achter de online game en het hiv-onderzoek willen weten, check dan deze interessante video.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

2 Reacties

    Piet Gentenaar

    Jammer dat de tekst bij de mooie commercial op detail verkeerd wordt uitgesproken. Er wordt gezegd: -[un] van hen- en moet natuurlijk zijn – een van hen-, met accent aigue op de -e- (die ik op mijn toetsenbord niet kan vinden). Op sommige zenders is het gelukkig wel correct.

    Groet,

    Piet Gentenaar


    8 september 2017 om 16:44
    Dora

    Ik vind het een rare reclame.. Alsof XS4all met de doorbraak naar HIV onderzoek is gekomen. Strijken met de eer over andermans rug


    17 januari 2018 om 21:01

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!