ReclameReview: HelloFresh

20 juli 2016, 12:00

Zo’n maaltijdbox van Hello Fresh, hoe wordt die nou samengesteld? De romantische versie van dat verhaal staat centraal in deze commercial.

Credits

Bureau: XXS Amsterdam

Creative directors: XXS Amsterdam

Strategie: Jose Evers

Account: Robbert-Coen Koreman

Productie: Judith Kampman

Regie: Grndpa

Productie: TheBoardRoom

Online/Offline: Grndpa@TheBoardRoom

Muziek: XXS Amsterdam

Fotografie: Grndpa

PR-bureau: Blyde

Mediabureau: Maxus + Helder

Verantwoordelijk bij de klant: Maartje Frederiks, Masha Fuks, Björn Welter, Max Backhaus

De doelstelling

Meer klanten werven.

De uitwerking

HelloFresh lanceert een nieuwe tv-commercial die een kijkje geeft in de keuken. Letterlijk. Want voordat de handige maaltijdbox met wisselende recepten in je keuken belandt, is in de testkeuken al flink wat voorwerk verricht. De kijker maakt kennis met de chefs die de recepten bedenken en HelloFresh-klanten op deze manier het leven makkelijker maken.

Het oordeel

Al meteen tijdens de eerste zin schiet ik als doelgroep in de verdediging. Hoezo moet HelloFresh mij helpen om gezond en gevarieerd te eten? Dat lukt mij zelf prima! Natuurlijk snap ik wel wat ze bedoelen: als je niet de tijd hebt (of wilt vrijmaken) voor een gezonde en gevarieerde maaltijd, dan helpt HelloFresh je hiermee. Maar zo wordt het hier dus niet verwoord en daardoor gaan mijn hakken direct in het zand.

Dat is jammer, want daardoor kijk ik al veel negatiever naar het vervolg. Terwijl dat juist een mooie weergave is van hoe de maaltijdboxen van het merk worden samengesteld. Hier wordt heel mooi gevisualiseerd dat het eigenlijk maaltijden zijn die je alleen nog maar zelf hoeft te maken. Met zorg bereid door de gepassioneerde professionals van HelloFresh.

De visualisatie vind ik dus erg mooi gedaan, maar de muziek onder deze commercial vind ik erg afgezaagd. Het is ook gewoon net iets te vaak gedaan, zo’n achteloos vrolijk akoestisch deuntje. Als je goed luistert, hoor je nog dat ‘Hello, Hello’ achterstevoren, aangezien de beelden ook in rewind vertoond worden. Wel goed van HelloFresh dat ze proberen om hun eigen herkenbare muziek/tune te realiseren; maar misschien moet het nog wat herkenbaarder worden.

David Brinks
Eigenaar bij Hardcopy

Freelance (SEO-)copywriter en mede-eigenaar van Radish Concepts. Blogt ook op Copytips.nl. Houdt van korte bio's.

Categorie
Tags

1 Reactie

    Bobbo

    malheureusement, vous allez payer le prix fort pour l´inconscience des générations qui vous auront prƒ©Â©cédÃÃs. Et je le répète, il est désespérant de voir que la plupart des seniors refusent de renoncer un tant soit peu à leur confort matériel. Le partage, ils ne veulent pas en entendre parler. Cela me met en rogne quand j´essaye de discuter avec ce genre de personnes. Bon, soyons juste, il y en a de raisonnables mais ce n´est pas la majorité.


    9 augustus 2016 om 05:24

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!

Welke nieuwsbrief