ReclameReview: buiten is voor iedereen, vindt Bever
De pay-off ‘Buiten begint bij Bever’ kennen we inmiddels. Maar wie spreekt de outdoorspecialist daar eigenlijk mee aan? Nou, iedereen dus, zo blijkt uit deze nieuwe campagne.
Credits
Creatie: KesselsKramer
Doelstelling
Mensen inspireren om buiten op hun eigen manier te ervaren.
Uitwerking
Uit het persbericht: “In de nieuwe campagnevoering laat Bever zien dat buiten voor iedereen is, ook al is het voor iedereen verschillend. De campagne ‘Buiten is voor iedereen’ werd net als voorheen ontwikkeld door KesselsKramer.
“De campagne presenteert een reeks mensen die buiten op hun eigen en diverse manier ervaren, zoals een wandelaar, een natuurfotograaf en een wildkampeerder. De centrale vraag die gesteld werd was: ‘Waarom ben jij buiten?’. Hiermee poogt Bever niet te vertellen dat buiten goed voor je is, maar juist te inspireren om buiten op je eigen manier te ervaren. Buiten is immers voor iedereen, en voor iedereen anders. Het gaat Bever in deze campagne om de persoonlijke ervaring, wat de beweegreden ook is.”
Oordeel
Schitterend vind ik dit: even alle doelgroepen benoemen die volgens de campagne dus géén alleenrecht hebben op buiten, maar tussen de regels door wel duidelijk maken dat al deze mensen bij Bever moeten zijn voor hun spullen. Terwijl je ook nog de ‘niet-diehards’ aanspreekt, want ‘buiten is voor iedereen’. Heel slim gedaan!
Verder vind ik qua uitvoering opvallen dat de beelden heel helder zijn. Niet alleen die in het zonlicht, ook de regen- en avondschemeringbeelden. Daardoor krijg je echt zin om naar buiten te gaan, omdat je ziet hoe mooi het is. Goede manier om inspiratie mee los te maken, lijkt me.
De nuance waar men deze campagne op richt is ‘Buiten is voor iedereen’ ligt dicht bij de merkbelofte
Dat buiten bij Bever begint, daar houdt het merk nu al jarenlang aan vast. En dat is precies de manier om zo’n merkstatement tussen de oren te krijgen bij mensen. De nuance waar men deze campagne op richt is ‘Buiten is voor iedereen’ en ook dat ligt heel dicht bij de merkbelofte. Zo zie je maar dat het werkt om het simpel te houden, want in 2019 won Bever een Zilveren Effie voor de zeer effectieve campagnestrategie. Ik stel me voor dat ze nog jaren vooruit kunnen op deze voet.