Qi maakt actie voor Lipton Ice Tea

29 oktober 2003, 05:30

Online communicatiebureau Qi in Amsterdam maakte voor Lipton Ice Tea de online actie ‘Make your dream reality?. Op de Lipton Ice Tea-site beyourself-naturally.nl kunnen bezoekers hun dromen kenbaar maken en wellicht verwezenlijken.

De actie ?Make your dream reality? sluit aan bij de campagne ?Be yourself naturally?, ontwikkeld door reclamebureau PPGH/JWT. Het Amsterdamse reclamebureau stond ook garant voor het offline gedeelte van de actie, een campagne gemaakt met ?bestaande? dromers, zoals ‘Freek’, die vanwege zijn surfmanie met een paar vrienden een guesthouse in costa Rica kocht.

Op de website worden bezoekers geholpen om hun eigen droom te verwezenlijken. Via een test komt men erachter welke karaktereigenschappen kunnen helpen of een droom juist in de weg staan. Vervolgens kan men op een eigen pagina de droom omschrijven. Met een zelfgemaakte banner maakt men de droom tenslotte wereldkundig. Elke maand wint 1 deelnemer, die met behulp van Lipton Ice Tea zijn droom probeert te verwezenlijken. De top-10 van meest authentieke dromen wordt bekend gemaakt middels een advertentie in kranten en op andere websites.

Bron:

http://www.adfoweb.nl/

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!