Profiteert AH van prijzenoorlog?

Profiteert AH van prijzenoorlog?

Uit vertrouwelijke cijfers van ACNielsen, die in handen van zibb.nl/food zijn gekomen blijkt dat Albert Heijn een absoluut topkwartaal achter de rug heeft. Het marktaandeel van de marktleider bedroeg na het eerste kwartaal 28,1 procent. Een forse stijging ten opzichte van de 27,3 procent in het laatste kwartaal van 2004. De groei van Albert Heijn is nog indrukwekkender wanneer wordt gekeken naar het eerste kwartaal van 2004. Toen bedroeg het marktaandeel nog 26,9 procent.

Albert Heijn is nu weer in dezelfde positie als in het eerste kwartaal van 2002. Daarmee lijkt het voornaamste doel van de prijzenslag voor de grootgrutter uit Zaandam bereikt. Eerdere berichten gaven aan dat AH dupe zou zijn van de prijsoorlog.


Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 2 reacties op dit artikel

  • mijn computer was kapot vandaar de late reactie,op 27 oktober wilde ik mijn spaarkaarten inleveren voor de pop-
    penaktie ,toen bleek dat er geen pop meer te krijgen was,
    Ik had wel 6 kaarten,verleden keer met die andere poppen
    was het precies het zelfde ook niets.
    Ik heb ervan geleerd ik doe er niet meer aan mee.
    Dit wilde ik even kwijt.
    Misschien zijn er nog ergens anders poppen.

    geplaatst op
  • @M.J.Kwak
    lees voor de gein in het bericht "AH en de ezel" op Marketingpulse (http://www.marketingpulse.nl/blog/archives/2005/10/ah_en_de_ezel.html)

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.