Problemen met Google AdWords

11 januari 2006, 21:47

In veel Europese landen waren vandaag problemen met Google AdWords. Na het klikken op een advertentie kwamen bezoekers niet op de site van de adverteerder maar op een errorpagina van Google zelf. Het kan dus zijn dat de daadwerkelijke bezoekersaantallen lager uitvielen dan in de rapportages van AdWords te zien is omdat de advertentieklikkers niet goed werden doorgelinkt naar de website van de adverteerder.

Het lijkt erop dat deze problemen alleen op bij een klein percentage van de campagnes optrad. Het is nog onduidelijk waar dit precies aan lag, hoeveel adverteerders deze problemen hadden en wat Google zal doen om de gemiste kliks te compenseren.

Zijn er anderen die hier vandaag iets van hebben gemerkt?

Zie ook: SERoundtable

Marketeer voor betekenisvolle bedrijven.

Categorie
Tags

6 Reacties

    media

    Hoeveel klikkers heeft Google Adwords eigenlijk wereldwijd per dag? Volgens mij kan dat aardig in de papieren lopen zo’n ‘grapje’.


    11 januari 2006 om 21:54
    Remi

    Het lijkt erop dat het een Europees probleem was. Maar dat gaat nog steeds om flinke bedragen natuurlijk.


    11 januari 2006 om 21:59
    schief

    Ja gisteren op zoek naar autosites en de Ad van Autoscout24 gaf de foutmelding: Nothing to see here…


    12 januari 2006 om 07:13
    Rekenmodules

    Ik ben met enkele honderden campagnies actief, maar heb niets gemerkt. Integendeel. Gisteren een records aan kliks ontvangen.


    12 januari 2006 om 07:14
    alternet

    @Rekenmodules. Het aantal kliks moet je eens kruisen met het aantal bezoekers. Er zijn kwesties bekend dat er meer kliks dan bezoekers waren….


    12 januari 2006 om 09:32
    gerrit

    Ik heb nooit last van google adword, die kun je in firefox gewoon uitzetten.

    gerrit


    12 januari 2006 om 16:22

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!