Contentmarketing is een welkom gespreksonderwerp bij menig marketeer. En als je er dan de term 'ROI' bij haalt, is het helemaal voer voor discussie. En die discussie gaan we dus maar eens hebben. Dat doen we met mensen die zich op het gebied van contentmarketing al flink wat content hebben gemarket, zoals Cor Hospes, Suzanne de Bakker, Jan Willem Alphenaar, Tristan Lavender, Edwin Vlems en nog veel meer. En hopelijk ook met jou!
Geloof je in contentmarketing? Of in de ROI?
Er was eens een blogpost ("Er was eens", want goede contentmarketing vertelt een verhaal!) waarin het nut van het nastreven van ROI in contentmarketing ter discussie werd gesteld. Want over welke 'R' en welke 'I' hebben we het nou eigenlijk helemaal? Misschien is het nut van het hanteren van een ROI ook wel heel beperkt, of zelfs nihil. En misschien moet je wel vooral investeren in contentmarketing om erachter te komen welke resultaten er überhaupt gehaald kunnen worden met contentmarketing, om er dan pas targets aan te hangen.
"Onzin", vinden veel marketeers, "je kunt prima de ROI van contentmarketing berekenen. Sterker nog: wij doen dat allang!" Alhoewel, 'veel'... Uit onderzoek van het Content Marketing Institute bleek dat in b2c-marketing slechts 23 procent van de marketeers de ROI succesvol weten te achterhalen. Maar dan blijkt weer dat we eigenlijk geen idee hebben wat ROI nou eigenlijk ís.
Het komt dus aan op geloof. Het geloof dat goede content altijd een bijdrage levert aan je bedrijf, meetbaar of niet meetbaar, op korte of lange termijn. Of het geloof in de ROI ervan.
Genoeg stof dus voor een discussie. En die gaan we nu eens ouderwets offline houden.
Discussie
Marketingfacts organiseert die eenmalige discussie over de ROI van contentmarketing - met dank aan Ricoh voor het beschikbaar stellen van de locatie en de aansluitende borrel. Bij die sessie is een flink aantal van de experts op dit gebied aanwezig: de mensen die in de intro al genoemd zijn en daarnaast nog Dimitri Lambermont, Ernst-Jan Bos, Ger Nijkamp, Marieke Heesakkers, Marrigt van der Valk, Ronald Voorn, Stef Heutink en Wim Rampen.
En hopelijk ben jij er ook bij! Want het doel van de middag is om het vak verder te helpen. Dat doen we niet alleen door de discussie te faciliteren en te stimuleren, maar vooral ook door mensen met elkaar in contact te brengen met elkaar. En jou dus ook.
Meld je daarom vandaag nog aan!
- Datum: 6 februari 2015
- Tijd: 15.00 - 18.00 uur
- Locatie: Ricoh Nederland, Magistratenlaan 2, 's-Hertogenbosch
- Hashtag: #deROIvanCM
- Prijs: speciaal voor jou: niets!
Programma
- 14.30 uur: ontvangst/inloop
- 15.00 uur: discussie
- 17.00 uur: borrel
Er was eens
En hopelijk leven we dan vanaf 7 februari allemaal lang en gelukkig... (Geloof jij het?)