Postbank.nl grootste bereik financiele sites

3 augustus 2005, 22:30

Bereikcijfers banken en financiele instellingen (bron: Multiscope, juni 2005)

Met al het STIR-geweld van de afgelopen periode, zouden we bijna vergeten dat we in Nederland nog een organisatie hebben die structureel online bereiksonderzoek doet. Multiscope rapporteerde afgelopen maand op haar website de top-10 van banken en financiele instellingen. En laten dat nu net de organisaties zijn die (nog) niet meedoen met het STIR-onderzoek.

Uit de cijfers van juni 2005 blijkt dat Postbank met een bereik van 41% en 4,5 miljoen unieke bezoekers per maand veruit de grootste is gevolgd door rabobank.nl (30% bereik) en abnamro.nl (23% bereik). De overige banken en financiele instellingen liggen daar ruim onder.

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

5 Reacties

    evroekel

    Mooie cijfers, hè 😉


    4 augustus 2005 om 02:48
    patventura

    Zijn hele mooie cijfers, maar worden de cijfers niet een beetje opgekrikt door de mensen die inloggen op mijn postbank.nl?


    4 augustus 2005 om 05:54
    evroekel

    De top 5 bieden allemaal inlogmogelijkheden vanaf de homepage, dus lijkt mij de vergelijking nog steeds correct.


    4 augustus 2005 om 08:54
    at

    ik ben van nature nogal argwanend, ik zou de marktaandelen van de banken voor de particuliere markt er graag naast zien. misschien dat het woordje ‘bereik’ er dan ook wat anders uit komt te zien.


    4 augustus 2005 om 09:14
    patventura

    Hè, was ik vergeten de andere online bankiersites te noemen…. 😉 Maar volgens mij wordt de meeste traffic gegenereerd door mensen die online bankieren. Het zegt dus niet veel over bijvoorbeeld het aantal leads dat ze binnenkrijgen. Een groot bereik is dus wel goed, maar het ligt toch wat genuanceerder allemaal.


    4 augustus 2005 om 11:00

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!