• E-mail
    wordt gesponsord door

Postbank grote winnaar EMMA’s 2006

Postbank grote winnaar EMMA’s 2006

Wendy van den Akker (Postbank) en Michael Straathof (Rapid Sugar)

Zojuist zijn de winnaars bekend gemaakt van de E-mail Marketing Awards (EMMA’s) 2006. De prijzen zijn uitgereikt door Marc Borgers. Een uitgebreid verslag van de dag is hier te vinden en de presentaties hier.

De gouden EMMA is gewonnen door de Postbank, met de case ‘Postbank gaat de dialoog aan via e-mail’ (bureau: RapidSugar). De zilveren EMMA is gewonnen door Essent met de case ‘Essent verbruik- & tarievencommunicatie’ (bureau: Veritate).

De bronzen winnaars zijn:

  • Bertoli, met de case: Ricetta di Bertolli (bureau: Suntzu)
  • Martinair, met de case: Online ticketverkoop verhogen (bureau: Yourzine)
  • TPG Post, met de case: online verhuiskaarten omzet via email strategie (bureau: RapidSugar)
  • Van Gogh Museum, met de case: Videomail (bureau: Bitmove)

Marc Borgers vertelt dat de vakjury dit jaar een vele malen hogere kwaliteit heeft gezien, met een knipoog naar de winnaars van vorig jaar, toen de campagnes een beduidend lager niveau hadden. Er is dit jaar duidelijk gekeken naar het aanwezig zijn van een duidelijke e-mail component.

 

De campagnes zijn beoordeeld op de volgende criteria:

  • effectiviteit van de campagne (o.a. respons, budget)
  • creativiteit (o.a. opmaak, layout, content)
  • inzet van middelen (o.a. personeel, budget)
  • onderdeel van totale communicatie
  • functionaliteit (o.a. gebruiksvriendelijkheid)
  • innovatieve elementen, is het vernieuwend
  • de wijze waarop het database is opgebouwd (permissie van de ontvanger is een vereiste)
De jury van de EMMA’s bestaat uit:
  • Marc Borgers, zelfstandig marketing adviseur
  • Beer Flik, managing director Dynamic Zone
  • Peter Joziasse, manager Innovatie Management TPG Post
  • Michel Schaeffer, bol.com
  • Paul Petermeijer, managing director BBP

Geplaatst in

Delen

0
0


Er zijn 11 reacties op dit artikel

  • Goede verslagen Robert, top!

    Wel jammer dat je er niet bij kon zijn op de BBQ; volgend jaar dan maar.

    geplaatst op
  • Thanks! Dat is zeker jammer, baalde ik ook flink van. Ik hoef niet een heel jaar te wachten tot de eerstvolgende BBQ toch? Gezien de reacties zou niemand een herhaling erg vinden denk ik ;)

    geplaatst op
  • En krijg je dan een knuffel als je gewonnen hebt? Leuk ;)!

    geplaatst op
  • Hoofdsponsor was CheetahMail, vandaar de cheetah's op het podium.

    geplaatst op
  • Ik wil graag meer weten over die Postbank case. Ik kan er echter nix van vinden bij de presentaties. Komt dat nog?

    geplaatst op
  • Er schijnen de komende week nog meer presentaties online gezet te worden. De case is wel gepresenteerd, maar in de parallelsessies (ik heb iets anders gevolgt).

    geplaatst op
  • Voor de geinteresseerden onder jullie, hierbij de casebeschrijving van Postbank.

    geplaatst op
  • En hier dan de link naar de case

    geplaatst op
  • Dank voor de casebeschrijving Michael, en uiteraard nog gefeliciteerd!

    geplaatst op
  • Ik zie nu pas dat het bij Essent ging om de VerbruiksMail; grappig, ik heb mede aan de wieg gestaan van het hele concept rondom de de Essent Rekenassistent en VerbruiksMail. Begrijp dan ook niet helemaal waarom alleen Veritate hier staat als prijswinnaar en niet ook het bureau dat het concept heeft bedacht. Kan iemand daar iets over zeggen? Of ging het alleen om de technische implementatie?

    geplaatst op
  • Dank je wel Marco. Vrijdag hadden we veel koffie nodig ;-)

    De prijs was voor de beste e-mailmarketing case van het afgelopen jaar. Gelet op innovativiteit, creativiteit en effectiviteit. In ons geval was het een samenwerking tussen Postbank, Woedend! en RapidSugar. Huld dus ook voor hun!

    geplaatst op

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.