Podcastserie ‘The Next Tony’ #2 – Holie Foods-founder Merick Schoute

Hoe bouw je een consumentenmerk dat commercieel succesvol is én maatschappelijke impact maakt? Met die vraag lanceren marketingstrateeg Rupert Parker Brady en voormalig Tony’s Chocolonely-manager Ester van Dusseldorp de nieuwe podcastserie 'The Next Tony'. Met deze keer Holie Foods-founder Merick Schoute.

22 september 2025, 09:09 2196 x gelezen

Samen met CMO Valentijn van Sandvoort bracht Schoute Holie in korte tijd naar een nummer 2-positie in het Nederlandse krokante ontbijtgranenschap, een top-3 notering in België en inmiddels ook naar de Britse markt.

Schoute begon zijn loopbaan als jurist en klom in vijf jaar tijd snel op bij Albert Heijn. Toch koos hij voor het ondernemerschap, gedreven door de wens om een gezond alternatief voor ontbijt en tussendoortjes te ontwikkelen. ‘Ik zag hoe ongezond het aanbod van de grote A-merken vaak was en raakte geïnspireerd door merken als Oatly en Tony’s Chocolonely. Ik wilde laten zien dat het anders kan’, vertelt hij in de podcast.

Met Holie Foods werkt hij inmiddels al meer dan zeven jaar aan een duidelijk doel: het bouwen van een wereldwijd merk dat gezonde impact maakt. ‘De droom is echt om van Holie een global brand te maken. Dat lijkt me een schitterende levenslegacy’, aldus Schoute.

 

The Next Tony is een serie met eerlijke verhalen van ondernemers die dromen, durven en doen – zonder ‘bullshit bingo’. De tweede aflevering met Merick Schoute is nu te beluisteren.

Podcast #1 Marcel Belt
Redactie
Hoofdredactie bij Marketingfacts

De postings op de site worden door de redactie beoordeeld en ingepland en als we er tijd voor vinden, schrijven we zelf een artikel. Als redactie zijn we ook verantwoordelijk voor de samenstelling van het NIMA Marketingfacts Jaarboek en we treden ook geregeld op als moderator of presentator bij events met vakgenoten. In het colofon vind je onze contactgegevens.

Categorie
Tags

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!