(Podcast) Reframing Duurzaamheid – met Nancy Kabalt

In deze vierde en laatste aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Nancy Kabalt, van CEO bij Stedin naar scale-up in energietransitie.

14 december 2023, 07:00 1203 x gelezen

Waarom zou je als je zit bij de grootste kiezen voor het opstarten van je eigen bedrijf? Zodat je impact kan maken, dat was de drijfveer van Nancy Kabalt-Groot. Ze is Commissaris bij Fastned, ze was CEO bij Stedin, en Directeur klant & markt bij Alliander en Manager Marketing bij Nuon, maar begon een paar jaar geleden haar eigen consultancy in energietransitie.

 

Impact maken, dat is wat zij wil en dat doet ze nu inmiddels met 22 anderen door bij te dragen aan de versnelling van de (energie)transitie door projecten te realiseren die een duurzame impact hebben binnen organisaties. En daarbij heeft ze grote klanten als Philips en Cosun.

“Duurzaam betekent voor mij ook dat het voor de lange termijn werkt, niet dat je groen bent, maar vervolgens aan een financieel infuus ligt, dat is niet duurzaam. Ik denk dat de wal het schip keert, en dat je nu zelf regie moet pakken in plaats van in paniek een bocht te moeten maken.” – Nancy Kabalt.

De toekomst ligt open voor die bedrijven die werkelijk van betekenis durven te zijn: economisch, maatschappelijk en sociaal. Dus voor hen die geëngageerd zijn om het beste te doen in hun omgeving, want daar wil je werken of van kopen. Maar hoe doe je dat? Hoe kom je tot maatschappelijke, economische en sociale waarde? En verdient zich dat dan ook terug?

Over Nancy Kabalt-Groot

Nancy Kabalt. Gedreven en oprecht nieuwsgierig, richtte Windkracht 5 op om impact te maken in energietransitie. Volgens haar is er maar 1 weg, en moet je nu stappen maken, want nu kan het nog. En dat doen de medewerkers van Windkracht 5 juist voor grote organisaties. Voor haar telt maar 1 maat: de mens.

 

Marieke Hendrix
Veranderstrateeg bij MariekeHendrix.nl

Marieke Hendrix is veranderstrateeg, marketingexpert, storyteller, blogger, spreker en gespecialiseerd in beeldvorming bij verandering. Ze leerde al vroeg dat wat je gelooft, bepaalt wat je doet, maar is dat geloof dan ook 'waar' en hoe werkt dat dan? Als journalist leerde ze hoe we reageren in tijden van nood. Nu helpt ze organisaties aan een reframe vanuit aantrekkingskracht en brengt ze teams vanuit dat perspectief tot actie. Ze buigt emotie om van angst voor verandering naar verlangen naar verandering. Ze werkte o.a. voor Achmea, Kwantum/Leenbakker, APG, kleine en grote gemeentes en start-ups en scale-ups, was Floor Manager bij Tedx, maakte radio en tv en begeleidt vanuit bureau Babbage organisaties met verandervragen door problemen en oplossingen te verbeelden. Met haar eerste boek Reframe brengt ze 20 jaar aan ervaring samen in een overzichtelijk handboek voor organisaties die hun mensen maar niet ‘mee’ krijgen. Zelf toe aan een Reframe? Bestel dan het boek via Managementboek of via Uitgeverij Haystack. Of vertel waarom je het boek wil hebben en Marieke geeft de eerste 5 dan persoonlijk korting. Mail daarvoor naar: marieke@mariekehendrix.nl met als onderwerp: podcast Reframe Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!