(Podcast) Reframing Duurzaamheid – met Manon van Leeuwen

In deze derde aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Manon van Leeuwen. Drijvende kracht achter Zustainabox.

30 november 2023, 12:30 1350 x gelezen

Radicaal en ondernemend. Haar missie; van meer, meer, meer consumeren naar inspireren om goed te leren geven. ‘Heel veel mensen hebben tegen mij gezegd… wat voor probleem los jij nu eigenlijk op met die box als ik die koop? En dat probleem van die aarde, dat is blijkbaar te groot en ontoereikend. Alles wat ik doe, en dat wordt steeds radicaler…. en we bouwen er steeds meer omheen… ik ben geen kerstpakkettenboer; ik breng inspiratie.’

 

Het is weer de tijd van het jaar voor kerstpakketten en en daarom is deze nu wel toepasselijk. Manon van Leeuwen wil je laten zien en ervaren dat duurzaam niet saai en suf is, maar dat het je goed doet voelen. En dat begin met een een box vol inspiratie: de Zustainabox.

ZustainaBox

Manon van Leeuwen is de drijvende kracht achter ZustainaBox. Zij maakte een omslag naar duurzaamheid die best radicaal is te noemen en met succes. Anderen inspireren duurzame keuzes te maken doet ze het allerliefst. Als spreker op Verborgen Impact en als ondernemer. Met ZustainaBox als haar grootste passie. Zustaina met de Z van Zus die er altijd bij is.

Over: Manon van Leeuwen
Linkedin
Zustainabox

Marieke Hendrix
Veranderstrateeg bij MariekeHendrix.nl

Marieke Hendrix is veranderstrateeg, marketingexpert, storyteller, blogger, spreker en gespecialiseerd in beeldvorming bij verandering. Ze leerde al vroeg dat wat je gelooft, bepaalt wat je doet, maar is dat geloof dan ook 'waar' en hoe werkt dat dan? Als journalist leerde ze hoe we reageren in tijden van nood. Nu helpt ze organisaties aan een reframe vanuit aantrekkingskracht en brengt ze teams vanuit dat perspectief tot actie. Ze buigt emotie om van angst voor verandering naar verlangen naar verandering. Ze werkte o.a. voor Achmea, Kwantum/Leenbakker, APG, kleine en grote gemeentes en start-ups en scale-ups, was Floor Manager bij Tedx, maakte radio en tv en begeleidt vanuit bureau Babbage organisaties met verandervragen door problemen en oplossingen te verbeelden. Met haar eerste boek Reframe brengt ze 20 jaar aan ervaring samen in een overzichtelijk handboek voor organisaties die hun mensen maar niet ‘mee’ krijgen. Zelf toe aan een Reframe? Bestel dan het boek via Managementboek of via Uitgeverij Haystack. Of vertel waarom je het boek wil hebben en Marieke geeft de eerste 5 dan persoonlijk korting. Mail daarvoor naar: marieke@mariekehendrix.nl met als onderwerp: podcast Reframe Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!