(Podcast) Reframing Duurzaamheid – met Joris van Zoelen

In deze eerste aflevering van de Reframing Duurzaamheid podcast: Joris van Zoelen. Organisatiestrateeg, gedreven om te bouwen aan merken die succesvol zijn in purpose en profit.

14 augustus 2023, 11:00 1522 x gelezen

“Hoe kom je aan klanten en omzet? Nou, op het moment dat je weet wie je bent en waaraan je echt wil werken, en daar unstoppable voor gaan en daarover vertellen… dan word je gekocht in plaats van dat je druk bent met verkopen!” – Joris van Zoelen.

De toekomst ligt open voor die bedrijven die werkelijk van betekenis durven te zijn: economisch, maatschappelijk en sociaal. Dus voor hen die geëngageerd zijn om het beste te doen in hun omgeving, want daar wil je werken of van kopen. Maar hoe doe je dat? Hoe kom je tot maatschappelijke, economische en sociale waarde? En verdient zich dat dan ook terug?

Over: Joris van Zoelen

Joris van Zoelen. Rasoptimist en realist, werkt bij organisatieadviesbureau Synergie en heeft een rijke ervaring als strateeg en aanjager van vooruitgang in uiteenlopende organisaties. Volgens hem is er geen toekomst voor bedrijven zonder betekenis, EN, die verandering van profit naar profit & purpose, dat is volgens hem prima te doen. Luister de podcast.

Over: Reframing Duurzaamheid – De podcast

In deze serie podcasts portretten van ondernemers die echt gingen voor verandering en impact maken, combineren met een gezond economisch model. Duurzaam willen zijn, dat is mooi, maar hoe doe je dat echt? Ligt de toekomst open voor die bedrijven die werkelijk van maatschappelijke betekenis durven te zijn? Welke keuzes moet je dan maken en is er wel echt een markt voor? Deze podcast geeft je veel praktische tips hoe jij je publiek kan opbouwen binnen jouw organisatie voor een Reframe (check ook mijn boek!).

Marieke Hendrix
Veranderstrateeg bij MariekeHendrix.nl

Marieke Hendrix is veranderstrateeg, marketingexpert, storyteller, blogger, spreker en gespecialiseerd in beeldvorming bij verandering. Ze leerde al vroeg dat wat je gelooft, bepaalt wat je doet, maar is dat geloof dan ook 'waar' en hoe werkt dat dan? Als journalist leerde ze hoe we reageren in tijden van nood. Nu helpt ze organisaties aan een reframe vanuit aantrekkingskracht en brengt ze teams vanuit dat perspectief tot actie. Ze buigt emotie om van angst voor verandering naar verlangen naar verandering. Ze werkte o.a. voor Achmea, Kwantum/Leenbakker, APG, kleine en grote gemeentes en start-ups en scale-ups, was Floor Manager bij Tedx, maakte radio en tv en begeleidt vanuit bureau Babbage organisaties met verandervragen door problemen en oplossingen te verbeelden. Met haar eerste boek Reframe brengt ze 20 jaar aan ervaring samen in een overzichtelijk handboek voor organisaties die hun mensen maar niet ‘mee’ krijgen. Zelf toe aan een Reframe? Bestel dan het boek via Managementboek of via Uitgeverij Haystack. Of vertel waarom je het boek wil hebben en Marieke geeft de eerste 5 dan persoonlijk korting. Mail daarvoor naar: marieke@mariekehendrix.nl met als onderwerp: podcast Reframe Marketingfacts.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!