Podcast: betere websites en duidelijke bedrijfsnamen

Podcast: betere websites en duidelijke bedrijfsnamen
, Namarama
@floresco

Copywriter en naamexpert Floris Hülsmann belicht in zijn nieuwe podcast-serie De Namarama Show de wereld van marketing, reclame en ondernemerschap. Hij voert gesprekken met uiteenlopende personen, van bureaudirecteuren tot ondernemers met slimme plannen. Beluister nu zijn interview met serial entrepreneur Geert-Jan Hoogeslag, oprichter van Uw Website Kan Mooier.

Je bedrijfsnaam kan letterlijk álles zeggen. Geert-Jan Hoogeslag startte ooit UwWebsiteKanMooier.nl. Niet de mooiste naam, wel een hele duidelijke. En het weerhield hem niet om in korte tijd zeer succesvol te worden. 

Geert-Jan Hoogeslag: "Technologie moet voor jou werken, niet andersom"

Als serial entrepreneur heeft Hoogeslag een sterke innerlijke drive om de dingen eenvoudiger te maken. Hij runt meerdere bedrijven waarbij internet de verbindende factor vormt. En zoals hij zo’n naam als UWKM op zijn bedrijf zet, zo is hij ook. Hoogeslag houdt niet van dikdoenerij of dingen nodeloos ingewikkeld maken. Hij wil technologie voor jou laten werken, en niet andersom.

Hoogeslag gelooft dat ieder mens zijn sterke kanten heeft en die kan inzetten. Daarom heeft hij bijvoorbeeld Wajong’ers in dienst. Hij zorgt ervoor dat mensen waar soms op neer wordt gekeken, juist hun kracht kunnen laten zien. Zijn nuchtere kijk op technologie en het nieuwe ondernemen zal zeker een eye-opener zijn.

Podcasts

Naamgeving is de kern van wat Hülsmann met zijn bureau Namarama doet. Dat neemt hij ook mee in zijn gesprekken: "Ik wilde een podcast maken waarin je meer te weten komt over de verhalen achter de successen: hoe ze tot stand zijn gekomen en welke ontwikkeling mijn gast heeft doorgemaakt. Ik deel al heel veel content als het over mijn niche gaat. Elke keer als ik met mensen over naamgeving een gesprek heb, komen de leukste verhalen los."

Podcasting neemt de laatste tijd een hoge vlucht. Daarom belicht Marketingfacts een aantal nieuwe podcasts die interessant zijn voor marketeers. 


Delen

0
0


Er zijn 0 reacties op dit artikel

Plaats zelf een reactie

Log in zodat je (in het vervolg) nóg sneller kunt reageren

Vul jouw naam in.
Vul jouw e-mailadres in. Vul een geldig e-mailadres in.
Vul jouw reactie in.

Herhaal de tekens die je ziet in de afbeelding hieronder


Let op: je reactie blijft voor altijd staan. We verwijderen deze dus later niet als je op zoek bent naar een nieuwe werkgever (of schoonmoeder). Reacties die beledigend zijn of zelfpromotioneel daarentegen, verwijderen we maar al te graag. Door te reageren ga je akkoord met onze voorwaarden.