Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

De klank van je merkkarakter

Een mascotte is een flexibele en krachtige manier om je merk te versterken. De op één na meest effectieve manier, want een herkenbaar merkgeluid doet het nóg beter.

“Precisietargeting is duur en werkt meestal niet”

Veel data die CMO's inkopen is onzin. Bijvoorbeeld als het om precisietargetting gaat. Dat is 'spray and pray', stelt een Australische professor na onderzoek.

Case: wat doet de controverse rond Musk met Tesla?

Elon Musk wordt steeds controversiëler en Tesla verschijnt daarmee in de media als Kop van Jut. Maar hoe beïnvloedt de nieuwe positie van Musk het merk Tesla? Ik heb alles uitgebreid op een rijtje gezet.

Performance Branding slaat nergens op

Bonk. Deze titel schreef ik zojuist met de ellebogen. Sorry, maar ik wilde even je aandacht. De aanleiding: regelmatig kom ik de term Performance Branding tegen (of varianten, zoals Brandformance). Maar dit concept rammelt aan alle kanten.

Een slimme merkarchitectuur voor digitale merken

De vraag hoe je je merkarchitectuur slim inricht, is belangrijk geworden in de digitale tijd. Er kan meer en er gebeurt meer. Maar wanneer is welke benadering slim? Dat zocht ik uitgebreid voor je uit!

Hot news: reclamemakers rommelen nog met AI

AI verandert van alles. Maar hoe reclamemakers ermee omgaan, is vooralsnog niet wereldschokkend. Ook al draait de hypemachine op volle toeren.

Merken moeten inspelen op veranderende identiteit mannen

Te midden van een toename van mentale gezondheidsproblemen, de opkomst van giftige 'rolmodellen' en veranderende verwachtingen in het gezins- en beroepsleven, worstelen mannen met het herdefiniëren van hun rol. Aldus een recent rapport van Kantar.

De kracht van positief gevoel in online zoekgedrag

Online zoeken wordt meestal gezien als een functionele activiteit. Maar emoties spelen een grotere rol bij performance-marketing dan we denken.

Amal Kamar van Greetz: ‘Marketing zou wel een goede PR-campagne kunnen gebruiken’

Greetz bestaat dit najaar twintig jaar. ‘Dat penetratie de belangrijkst drijver is voor groei was een echte een eye-opener', aldus Directeur Marketing Amal Kamar van het online kaartenmerk.

Influencer-marketing: alles wat ik erover kon vinden

Influencers zijn een normaal onderdeel van de marketingmix geworden. En hun populariteit groeit nog steeds. Maar hoe belangrijk zijn influencers voor merken? Wat is er veranderd? Wat is uiteindelijk het effect? Waar moet je voorzichtig mee zijn?

Consistentie in merkreclame: hoe merken miljoenen laten liggen

Iedere marketeer en reclamemaker weet dat consistentie in merkreclame belangrijk is. Toch veranderen veel ondernemingen regelmatig hun campagne. Dat kost ondernemingen miljoenen. Zonder dat zij dit door hebben.

Is het verantwoord dat marketing wordt ingezet als dit ten koste gaat van onze gezondheid?

Waarom voelen zoveel vrouwen de behoefte om hun uiterlijk aan te passen met behulp van botox, fillers of plastische chirurgie? Wie stelt deze schoonheidsnormen vast, en wat maakt dat we ons vaak gedwongen voelen om hieraan te voldoen? Marketing speelt een belangrijke rol in het versterken van deze schoonheidsidealen.