Filters
  • Categorie

  • Tags

  • Auteur

Marketeers: zie je merk niet als bezit, maar als vermenigvuldiger

Stel, je wilt je CEO of CFO ervan overtuigen om meer in jullie merk te investeren. Dan ligt het voor de hand een merk als een bezit te zien. Want hoe groter je investering, hoe groter je bezit. Maar het merkeffect verkoop je beter als 'vermenigvuldiger'.

Purpose: De norm voor concurrentievoordeel en impact

In de snel evoluerende marketingwereld staat één vraag centraal: waarom? De purpose. Waarom doet een organisatie wat het doet. En hoe vertaalt zich dit naar waarde voor zowel klanten als de organisatie zelf?

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 2/2)

Hoe marketing kan bijdragen in het CSRD proces én hoe het de uitkomsten hiervan kan benutten in het marketingbeleid lees je in deze tweede blog van dit tweeluik.

Wat kan een marketeer met ESG en CSRD? (deel 1/2)

In een uitgebreid tweeluik schetst Bart Bruggenwirth het toenemende belang van de maatschappelijke rol van bedrijven en hoe duurzaam ondernemen en marketing elkaar kunnen versterken.

De winnende strategie achter brand love

Lees gauw verder als je de winnende strategie achter brand love wil ontdekken! (Spoiler-alert: het is ingewikkelder dan je verwacht).

Sterk Digitaal Merk met Ingmar de Lange [Podcast]

Ingmar de Lange heeft in mijn ogen een geweldig boek uitgebracht: Sterk Digitaal Merk. Iedereen moet als merk digitaal aanwezig zijn, maar toch is er weinig over bekend hoe je dat nou het beste aanpakt.

Grootser durven denken, dát is hoe je een B2B-merk bouwt!

Het draait om veel meer dan alleen de functionaliteit en de prijs van een product. Wat de grote merken der…

Aan de slag met je online strategie? Bespaar je de moeite

Maak je niet druk: je hebt hem niet nodig‘Heb jij nog geen online strategie??!’ Maak je niet druk:  je hebt…

De 7 zonden bij het bouwen aan een herkenbaar merk

'Wat er ook op je afkomt, houd deze drie dingen altijd op je netvlies: focus, focus en focus'Reclamemakers zijn vaak…

Waar groeien B2B-merken eigenlijk van?

B2B-marketing lijkt sterker op B2C-marketing dan de meeste B2B-marketeers denkenByron Sharps boek How Brands Grow heeft het denken over marketing-…

Overschat het onderscheidend merkvermogen niet

De USP kent iedereen. De UBR - Unique Buying Reason - is voor wie vanuit de doelgroep denkt. Voor wie…

Adidas, Puma, Aldi, Dr. Oetker: hoe goed zijn familieruzies voor merken?

In de Duitse markt wil het nog wel eens knetteren binnen familiemerken. Dat leidt niet alleen tot heftige taferelen, maar…