Podcast: De waarde van design met Wouter Friso van Today

In deze podcast spreek ik Wouter Friso, partner bij het Utrechtse designbureau Today. Over groei, de opdrachtgevers en hun werkwijze.

9 september 2022, 12:34 1610 x gelezen

Wouter Friso is strategic partner van het designbureau Today. Een bureau uit Utrecht met grote ambities en dito opdrachtgevers. Het verhaal van een klein bureautje dat is gegroeid tot een strategisch partner van bekende Nederlandse merken. Vaak betrekken ze mij bij hun naamprojecten, want dat is natuurlijk een van de vragen die menig designbureau krijgt: branding van een merk, maar ook de naamgeving.

Zo werkten we samen aan de identiteit van een bedrijf dat boringen doet voor bodemwarmte. Het werd ENCOR. Encore, nog een keer. Maar ook Energie uit de Core van onze Aarde verkrijgen. Of Energie Corporation. Nou ja je hoort het al een naam met vele invullingen.

Wouter was er niet vanaf het begin bij maar is nu een onmisbare speler. Niet alleen vanwege zijn strategisch inzicht, maar ook de new business waar hij verantwoordelijk voor is. We grazen in hoog tempo weer interessante onderwerpen af. Waar komt de naam Today vandaan? Wat is de toegevoegde waarde van design? Hoe help je twijfelende klanten naar het beste design? Hoe duurzaam kan design zijn? En kun je skiën in Michigan? (spoiler: nee). Dat en meer in deze aflevering van De Namarama Show.

Shownotes

Floris Hülsmann
Naamexpert bij Namarama

Naamexpert, copywriter en schrijver van het boek 'Maak je naam onvergetelijk'. Presenteert de marketing-podcast De Namarama Show.

Categorie

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!