Planet en Makro winnen e-mail prijzen

11 september 2003, 06:13

Planet Internet en bureau E-village wonnen de Nationale E-mail Marketing Award. Makro en haar bureau Rapid Sugar sleepten de E-mail Publishing Award in de wacht.

De prijzen werden gisteren tegen de avond uitgereikt in het Rosarium in Amsterdam aan het eind van een slopende, maar zeer boeiende E-mal Marketing Conferentie die met zo’n 180 bezoekers relatief druk bezocht was.

Makro, onderdeel van het Duitse concern Metro AG, won de prijs voor de beste blijvende e-mail publicatie volgens de jury vanwege het design van de nieuwsbrief, de vergelijkingen van het soort kopers online en offline, de online enquetes en vooral het goede resultaat: een enorme database met opt-in namen van abonnees en een vergroting van de omzet met 1,2 miljoen euro.

Marketingcommunicatie Coordinator Jacobine van der Kun van Makro ontving de prijs. Ze werkte nauw samen met e-mail marketing bureau Rapid Sugar.

Planet Media Group kreeg de prijs voor de beste e-mail campagne voor alle e-mail rond de actie OokADSL.nl waarmee Planet Internet en Het net lokale gemeenschappen zonder ADSL-toegang stimuleerden om potentiele abonnees te verzamelen zodat KPN hun telefooncentrale wel van ADSL-mogelijkheden zou voorzien. De jury prees de ‘dynamische content’ van de e-mail, dat wil zeggen aangepast per gemeente of gehucht, per persoon en naar de fase in de campagne. Ook het goede communiceren werd geprezen, het inspelen op de antwoorden en de goede response van de ontvangers als gevolg daarvan.

Jacqueline van der Plas van Planet Media Group, verantwoordelijk voor de hele campagne, ontving de prijs. Ze werkte samen met E-village, gespecialiseerd in e-mail marketing, en Draft Worldwide

De jury bestond uit:

Marc Borgers, co-auteur van ‘Succesvolle E-mail Marketing’;

Martijn Nieuwenhuis van Dynamic Zone;

Wijnand Jongen van Thuiswinkel.org;

Peter Joziasse van TPG Post.

Er waren 40 inzendingen voor de prijzen. Andere genomineerden in de categorie E-mail Marketing waren Pon/Audi en Microsoft in de categorie E-mail Publishing Funda en de Staatsloterij. Vooral de campagne van Microsoft met Gatekeeper, voor beveiliging, op onder meer Tweakers.net (‘het hol van de leeuw’) was een groot succes, de andere drie campagnes waren duidelijk minder creatief.

In 2002 is de Pepsi Twist campagne van Bone Advertising bekroond met de Eerste Nationale E-mail Marketing Award.

RapidSugar sleepte vorig jaar al met de ANWB-nieuwsbrief de Eerste Nationale E-mail Publishing Award in de wacht.

Bron:

http://www.planet.nl/

Zie ook:

http://www.rapidsugar.com/portfolio_makro.html

Marco Derksen
Partner bij Upstream

Oprichter/partner Upstream, Marketingfacts, Arnhem Direct, SportNext, TravelNext, RvT VPRO, Bestuur Luxor Live, social business, onderwijs, fotografie en vader!

Categorie
Tags

1 Reactie

    henk

    elke dag update graag


    21 februari 2014 om 13:34

Marketingfacts. Elke dag vers. Mis niks!